Vår Lördag

Det blev en rätt jobbig natt till Lördag då vår son inte var så sugen på att sova men sen under dagen var han ändå på väldigt bra humör måste jag säga. Vi åkte ner på stan och besökte Team Sportia där det känns som om jag hänger varje dag numera :) Jag köpte ju nya tennisskor till både mig och Tina i Fredags men tyvärr var hennes lite för trånga så vi fick byta dem. Själv har jag numera ett par sprillans nya Nike så nu finns inga ursäkter för att inte gå långpromenader eller jogga framöver. Bara det här urtrista vädret med ishalka under tunt-lager-snö kunde försvinna.

Efter besöket på stan åkte vi hem till Roffe och Khing för att se hur de bor i nya lägenheten här i Vallhov. Man har ju hört att en del lägenheter där borta vid Smassens är rätt slitna men jag tyckte den här lägenheten var helt ok och där nånstans skulle kanske min mor kolla om lägenhet, hmm vi får se. Roffe och jag kikade på slutet av handbollsmatchen också där man åter igen fick se Sverige missa straff efter straff. Vad skönt att det ändå blev seger till slut vilket innebar ett hyfsat lätt OS-kval på papperet. Tack Roffe och Khing för de fina kläderna också!!

Vid 16-tiden åkte vi hemåt och svängde först förbi Mcdonken för att ta hem lite mat. Urartningsfrosseriet på helgerna fortsätter eftersom vi käkade pizza och smågodis i Fredags men mysigt har vi :) När vi kom hem kikade jag lite på Liverpools match i FA-cupen mot amatörlaget Havant & Waterlooville!!! Mitt i matchen kom broder och Anna förbi för att de ville hälsa på Max en snabbis så jag hade inte järnkoll på matchen men Liverpool låg under med 1-2 i halvlek mot detta amatörlag vilket förstås är helt bedrövligt. Kände mig ändå inte orolig och i andra halvlek vände de matchen till 5-2 seger.

Senare på kvällen åkte vi hem till Perra och Karin där vi käkade lite god tacotårta och umgicks. Det var jättetrevligt och Max var nästan vaken hela kvällen så vi var lite oroliga att han skulle vara övertrött och vägra sova när vi åkte hemåt vid halv-ett tiden. Fast efter lite amning så somnade han skönt till slut liksom två trötta föräldrar. Vi vaknade väl vid halv sju eller nåt imorse och medan mor och son hade frukost i sängen så spelade jag förstås lite FIFA 08 på Playstation igen. Vann äntligen min första match imorse då mitt Liverpool slog Swansea i FA-cupen!!! :) Sen somnade Tina och Max om medan rastlöse Mattias tassade ner till datorn. Match i Vetgirig-ligan mot Bodare stod på programmet och jag förlorade som vanligt med uddamålet grrrr! (Vetgirig.nu är en frågesportsida där vi har en egen liga om någon läser detta och funderar vad jag yrar om)

Idag ska vi bara ha en lugn skön hemmadag har vi tänkt. Kanske en liten promenad för att köpa Söndagstidningarna med bilagor som vanligt och kanske ska vi kika på lite nya avsnitt av dramaserien Tell me you love me. (Så hette den så ni vet Perra o Karin;)

Kommentarer >>
Postat av: Tina

Ja inatt har verkligen skött sig vår son. Jag är riktigt utvilad nu. :-)
Men sömntutan till son sover ju än han.. Undrar vem han är lik på det viset?? *ler*

2008-01-27 @ 11:09:07
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Perra

Tell me you love me, ska kika in den och se om man fastnar.....

2008-01-27 @ 12:51:34
Postat av: Mattias

Mycket erotik så det faller nog er kaniner i smaken Perra ;)

2008-01-27 @ 13:02:36
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan

cha-la-la-laaa 8-7..

2008-01-27 @ 13:14:25
Postat av: Mattias

Johan/
Tror du vunnit de senaste fem frågesportmatcherna mot mig med 8-7 *suck* Du är duktig på frågor om Elsa Hellström som deltog i OS 1814 och sånt du din djävel ;)

2008-01-27 @ 14:23:00
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej hej!
Jag brukar kika lite i din blogg ibland jag med! =) Vi trivs jätte bra i huset. Och graviditeten flyter på bra. Det är inte långt kvar nu! =)
Ha det så bra!!

2008-01-27 @ 18:31:10
URL: http://jenkiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0