Ta bort röda ögon

Jag brukar ju greja lite med Photoshop ibland och blev väldigt glad när jag såg att man i nya Photoshop Elements 6 kunde ta bort röda ögon automatisk på hela fotosamlingen. Tyvärr fungerade det inte lika bra i praktiken och jag får nog fortsätta använda Photoshop Elements eller CS2 och ta bort manuellt för varje foto vilket känns rätt drygt. Jag är ingen duktig fotograf så vet ej hur jag kan använda kameran bättre för att undvika dessa röda ögon på alla foton?

Jag har ju photoshopböcker där det beskrivs hur man verkligen bör göra för att få till röda ögon-borttagningen bra men jag önskar det fanns enklare sätt. Någon som använder nåt annat bildredigeringsprogram som har bra verktyg för detta? Har testat lite med Googles Picasa och ACDSEE tidigare men tror inte de programen är bättre än Photoshop.


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0