Pappatankar

Då har ännu en helg svischat förbi och imorgon är det jobbvecka igen. Nu sitter jag här en sen Söndag kväll och surfar lite innan sängen väntar. På kvällarna brukar jag försöka ta hant om Max här på nedervåningen så att Tina får sova eller titta på tv lite i lugn och ro nån timme. Fast ikväll gav jag upp efter nån timmes gråtande och fick tassa upp med den flaxande lilla bröstfanatikern till mammas bröst. Jag som är känd för mitt lugn och tålamod måste erkänna att jag blir väldigt trött, irriterad och frustrerad när Max bara skriker och gråter längre perioder. Man blir ju inte arg på Max men man blir frustrerad över att han bara skriker och gråter och ingenting annat duger än att bäras runt eller ligga vid mammas bröst och smutta :) Tung har han blivit dessutom så jag kanske till om med kommer ha en liten biceps på armen till sommaren! Vi har ju fått låna en bärsele av Tinas kompis som jag ska ta och börja använda lite för annars måste jag köpa en ny rygg till våren. De här stunderna när jag svär och blir lite småtjurig känns det alla fall skönt att jag har en flickvän med en ängels tålamod måste jag säga!

Trots det jobbiga så glömmer man fort och är snabbt tillbaka i det där nyförälskade tillståndet. Jag är glad att vi är två föräldrar för stackars alla ensamstående småbarnsmammor säger jag. Nu när vi är två kan man ju alla fall avlasta varandra mycket och för killen handlar det ju förstås mycket om att sköta blöjbyten, mat, disk, tvätt, städning och sånt lite mer än vanligt så att mamma orkar amma mm. Egentligen borde jag bli lite bättre på att gå och lägga mig i tid på kvällarna när Max oftast sover men samtidigt uppskattar jag rätt mycket att få lite egentid då jag kan kika igenom all sport jag spelat in på digitalboxen och hinna hänga lite på Liverpoolforumet mm. Det är nog viktigt att man som småbarnsförälder ändå försöker fortsätta ha lite nöjen kvar i livet även om 99% av dygnet just nu handlar om vår älskade son.

Det som är roligt just nu är att vi märker mer och mer att man får lite ögonkontakt och det börjar bli mer och mer antydningar till leenden vilket man förstås ser fram emot mycket. Just nu håller vi på och funderar om vi ska gå på babysim redan nu eller icke. Det startar en grupp på badhuset nästa helg men vi är lite osäkra på hur vi ska göra. Han gillar ju verkligen att bada här hemma i balja men i bassäng på badhuset blir ju förstås nåt helt annat :)

Någon som har erfarenheter kring babysim?

Kommentarer >>
Postat av: Johan

Vi gick på babysim med Kajsa då hon var 4 månader och det var jättekul. Men jag tror nog att det kan vara lite tidigt för er än, men vad vet jag. Ingen var iaf yngre i vår simgrupp. Kul och kaos är nära besläktade ord på ett badhus med småttingar, det är inget understatement...

2008-01-14 @ 20:05:33
Postat av: anki.

Babysim var toppen! Vi hade jättemysigt hela familjen på det...dock höjde de avgiften från förra terminen till den här med 600 :- vilket var synd!! Vår Ebba var runt 3 mån när vi började, inge problem alls, hon älskade det!! Ja...jag hamnade väl här via Tinas blogg så då kunde jag väl lämna en kommentar efter mig också =)

2008-01-15 @ 18:15:40
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Mattias

Tack för infon från er båda. Ja vi får se hur vi gör. Om man ligger där och plaskar med Max på Söndag eller så väntar vi lite :)

Anki/
Kul att du kikade in!

2008-01-15 @ 22:46:32
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0