Nyårslöftet

Lite i efterhand ska jag skriva ned mitt nyårslöfte här. Som för så många andra handlar det om kost och vikt. Målet i år är att jag framförallt ska äta mindre godis/socker och som en bonus på det vill jag ha gått ned ca 4 kilo till sommaren! Frågan är ju hur jag ska kunna sluta äta choklad som är det bästa jag vet?

Det här med att få bort den där +35 magen som har dykt upp är inte heller lätt nu när jag kraftigt dragit ned på träningar men jag får se till att istället göra långa promenader med Max vilket ju egentligen är ett bättre sätt att gå ner i vikt på. Genom att skriva om det här i bloggen kanske jag sätter lite press på mig själv så jag har större chans att lyckas vi får se. Märkligt att jag vet att mitt sockerätande kan innebära vuxendiabetes och att det finns andra risker med att fortsätta men ändå fortsätter man att frossa!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0