Guldbaggegalan

Ikväll är det dags för Guldbaggegalan där årets svenska filmpriser ska delas ut. Jag brukar gilla att se dessa galor men i år känns galan inte särskilt het. Nominerade för priset till bästa film är: Darling, Du levande och Leo. Nån som har sett dessa? Själv har jag inte en aning om någon av filmerna som är nominerade i diverse kategorier så därför skippar jag nog galan ikväll.

Nä kvällens tv-höjdpunkt blir istället matchen Liverpool-Aston Villa som jag och Max ska kolla på vid 21-tiden!

Kommentarer >>
Postat av: högen

Jag har sett Leo och den kan jag verkligen tipsa dig om att INTE se. Värdelös film från början till slut.

2008-01-22 @ 00:14:13
Postat av: Fru P

Är det inte ofta så, att filmer som får dessa tjusiga priser ofta är skräp??

Minns att jag o jeppe hade HÖÖÖGA förväntningar när Trolösa gick på bio. Tror att det var en film som fick många priser. Typisk sån pris-film.

Den var så värdelös vill jag minnas, att det inte gick att sitta kvar o se skiten.

Bra filmer som man verkligen, verkligen tokgillar är inte ens nominerade. Oftast.

Hörs!

2008-01-23 @ 15:50:33
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Mattias

Ja det är väl ofta så att kritikerfilmer är så djupa så att vi "vanliga" inte alls uppskattar dem på samma sätt. Sen kan jag märka att som +30 så tycker jag inte längre att filmer som Pearl Harbor, Die Hard med flera är lika bra som jag tyckte förr.

2008-01-23 @ 20:06:54
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0