Nya livet

Ny vecka och för typ hundrade gången har jag lovat mig själv att göra en nystart med lite nytt sundare liv!  Mindre godis, mindre köpmat och en nyttigare kost är vårt mål. Förutom min innebandy/rinkbandy som jag dragit ned på en hel del eftersom lilla Max numera finns så ska jag försöka att ta lite fler promenader eller jogga bara det här djävla plask-glanshalkiga vädret försvinner. Det här med kosten brukar gå hyfsat bra i veckorna och framförallt på jobbet där jag ständigt utsätts för massor av frestelser. Det köps fika, bakelser stup i ett här eftersom vi är granne med Ica men oftast kan jag motstå på dagtid. För övrigt är det lite drygt det här när man ska försöka vara nyttig att alla andra runt omkring gör sån djävla stor grej av det hela. Här på jobbet ska alla hålla på och tjata OM man nu väljer att inte ta en bulle till fikat mm. Det ju ändå helgerna som är det största problemet för både Tina och mig då vi  "unnar oss" det mesta. Mcdonalds, pizzor, smågodis fre-lör-sön, chips mm. Självklart måste man kunna unna sig lite god mat och godis men vi måste absolut minska på tokfrossandet :)

Efter en stressig förmiddag på jobbet då jag inte hunnit med minsta lilla rast så är man nu tokhungrig på lunchen. Tänkte käka en naturdiet idag för jag orkar inte ge mig ut eller hem på lunch. Lite småtungt känns det allt när chefen köpt in massor av nybakt bröd med gott pålägg som alla frossar i! Till råga på allt gick jag nyss ut i köket och döm om min förvåning när det står en hel djävla stor låda med Tobleråne där!!! Ohhh det är ju mitt absoluta favoritgodis och det måste vara någon av mina fiender som ställt den där. Därför skyndade jag mig tillbaka till datorn och mumsar nu på en Naturdiet mmmmmmmmm. Helt fantastiskt att man redan andra dagen sitter här och skakar vid datorn av chokladlängtan bara för den där djävla lådan grrr. Jaja kampen fortsätter....


Kommentarer >>
Postat av: wanke

Men olsson, nog lär det väl va bättre å köra lite ib med oss på onsdagar än å ut å springa !!! :)
Nu e det du som tar å kommer ner ;) ögona böj . så vi får göra nått åt ditt lilla fläsk du klagar över :D
komsi komsi :)

2008-02-13 @ 12:40:18
Postat av: Mattias

Ja självklart spelar jag hellre innebandy om jag har tid. Kommer ner idag och ska slå minst två tunnlar på dig lovar jag!! ;)


För övrigt kan jag erkänna att jag förlorade matchen mot den djäveln som tog in Tobleronekartongen!! I ett svagt ögonblick när allt djävlades på jobbet så slank det ner några bitar *skamsen*
Fast det nya livet varade ju 1,5 dag alla fall! *grattis*

2008-02-13 @ 13:05:52
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0