Digitalkameran sönder

Ikväll gick vår digitalkamera sönder *suck*. Det är en Canon Digital Ixus 55 som jag köpte för ca 3-4 år sen så jag gissar att det är kört att få ut något med garantin. Det är något fel med optiken som gör att den låses och ej går tillbaka till orginalläget. På displayen dök koden E18 upp och när jag Googlade lite så märkte jag att vi inte var direkt ensamma om att ha råkat ut för detta problem. Massor av folk med Canon-kameror har råkat ut för det här felet och för vissa gick det att fixa själva och för vissa inte. Att lämna in på lagning är icke aktuellt då det kostar över 2000 kr så kan vi ej fixa det själva så får vi se oss om efter en ny kamera. Vi har redan smygkikat lite på en Canon Digital Ixus 860 sen tidigare men nu blev man ju lite brydd över just märket Canon när så många råkat ut för det här felet.

Någon som har tips på bra smidig digitalkamera för ca 3000 kr eller nåt? (Utifall)


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0