Aktiehandel

Jag har ju slutat spela på oddset via Internet men får istället uppleva den där härliga frustrationen när saker går fel eftersom jag pysslar lite med aktier. Jag har inga enorma tillgångar av aktier men har tänkt att lära mig lite mer eftersom det "kan" vara ett väldigt bra sätt att öka sina sparpengar bara man engagerar sig lite.

Jag är inte känd för att ha flyt i spel tyvärr och imorse blev det en sån där dryg grej då jag tänkte sälja lite av mina ABB-aktier för att sprida riskerna som det heter. ABB har gått ganska bra trots börsraset och igår gick den aktien väldigt bra. Tyvärr blev det stressigt på jobbet imorse så jag fick avbryta mina planer och döm om min glädje nu när man senare på eftermiddagen får läsa i tidningen om att ABB sparkat sin chef och att aktien har rasat rejält!!! *tackar* Jaja det är väl bara att vänta och vänta några år så får vi se. Enligt sk experter är ju ABB en bra aktie att ha framöver så jag får hoppas på det då!

Inte för att jag förväntar mig nån enorm respons MEN är det någon av mina bloggläsare som är duktig inom detta område och har tips på bra aktieforum, sajter med info, tips mm.?

Kommentarer >>
Postat av: Stefan Ingves (riksbankschef)

Sälj! Jag kommer fortsätta höja räntan eftersom vi har ett infationstryck över 2%. Så oavsett världskonjunktur så höjer jag räntan tills inflationstrycket minskar.

Den höjda räntan plus det att företagen inte kommer att leva upp till sina vinstkrav gör att börsen har mycket fallhöjd kvar.

Det kan tyckas att den sjunkit mycket, men titta på index under en 5-årsperiod så ser du att börsen fortfarande är värderad efter att bolagen ska göra väldigt stora vinster.

Sandvik, volvo lastvagnar, ericsson har alla lämnat under förväntan.

Sätt pengarna på ett sparkonto med 4% ränta och låt dom vila där ett år.

Anton, blivande riksbankschef

2008-02-13 @ 16:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0