Årslista 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var pappaledig, bytte 5000 blöjor och tyckte livet var fantastiskt om Max sov fler timmar i sträck

Höll du några av dina nyårslöften?
Om jag hade något så förmodligen inte eftersom det brukar ha med godis att göra

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamen,  flera stycken och nästa år också glädjande nog!

Dog någon som stod dig nära?
Nej

Vilka länder besökte du?
Spanien, (Lanzarote)

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mer barnvakt/egentid, mer sömn, mer sex, mer sol, mer pengar, mer kompisträffar

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
14 december, när Max blev 1 år

Vad var din största framgång 2008?
Roligt att jag trivdes på det nya jobbet och att papparollen känns bra

Största misstaget?
Inget allvarligt tror jag men jag ångrar valet av resmål till kalla Lanzarote

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld några gånger och inga allvarliga skador förutom lite småkrämpor

Vad spenderade du mest pengar på?
Max

Bra låtar 2008?
Även om man tröttnat nu så var ju Curly Sue och Apologize två låtar jag gillade

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Omöjligt att säga men Max bidrar till många härliga skratt varje dag

Smalare eller tjockare?
Innan resan o julen smalare, nu ungefär lika illa som nyår ifjol då jag var sympatigravid

Rikare eller fattigare?
Mycket fattigare pga Max, mindre inkomster och börshelvetet

Hur tillbringade du julen?
Här hemma med Tinas mor, systrar och min mamma

Blev du kär i år?
Är alltid kär i min flickvän

Hur många one night stands?
Gissa!

Favoritprogram på TV?
Dexter, True Blood, Lost

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Varelser som Englas mördare eller Arboga-tyskan är väl två exempel

Bästa boken du läste i år?
Har börjat med Stieg Larssons, Män som hatar kvinnor och den verkar bra

Något du önskade dig och fick?
En lycklig familj

Något du önskade dig men inte fick?
Ja, tyvärr

Årets bästa film?
Har sett sjukt lite filmer i år och kan inte nämna någon.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det är väl mycket egentligen. Att Tinas mamma hade blivit frisk av behandlingen mot sin cancer, att morsans flytt från huset blev av nån djävla gång och att hon träffar en bra "gubbe" som hon trivs med. Av det oviktigare slaget så hade jag önskat mig mycket mer sol och värme i detta land och även på Lanzarote

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Oftast hemmapappa i mysbyxor, så het är jag!

Vad fick dig att må bra?
Förutom det självklara att familjen mår bra så är det träning

Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmmm, Rianna är väl småläcker

Vem saknade du?
Min pappa saknar jag extremt mycket fortfarande och förstås även min vän Magnus som dog 2006. Jag saknar även en del vänner som jag tycker är rätt dåliga på att höra av sig men jag kan säkert bättra mig själv på detta också år 2009!

De bästa nya människorna du träffade?
Jag har fått många nya trevliga bloggvänner och även nya arbetskamrater

Bästa sporthändelser 2008?
Sanna Kallurs världsrekord inomhus, Detroits seger i Stanley Cup med svenskar i tongivande roller och så Charlotte Kallas insats i Tour de Ski, Liverpools ledning i ligan i skrivande stund


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0