Världens snabbaste man

Usain Bolt
Vilken 100 metersfinal det blev igår!!! Otroligt mäktigt att se Usain Bolt leka hem finalen på tiden 9.69!!! Jag hoppas verkligen att han kör för fullt hela 200 metersloppet så man får se om han kan utmana Michael Johnsons omöjliga rekord på 19.32. Tyvärr är man ju lite luttrad och tänker självklart ibland om han kryddat den Jamaicanska maten med nåt otillåtet eller bara helt enkelt är omänskligt snabb ändå. Måste vara en mäktig känsla att vara världens snabbaste man.

Fantastiske Phelps
Lagkappen imorse blev jämnare än vad jag hade trott men till slut står Michael Phelps alltså där på pallen med sin åttonde guldmedalj. Tänk om man varit med i hans lagkappslag och växlat över? Då skulle man ha blivit lika populär som Usama bland jänkarna kan jag tänka mig. Roligt för den fantastiske Phelps att få ta rekordet hur som helst.

Apropå simning så var det ju självklart synd om Alshammar igår även om hon förstås inte hade haft någon medaljchans ändå när hennes storform inte fanns detta OS.

Slut på simningen som jag tycker tillhör OS höjdpunkter även om svenskarna inte haft de där stora framgångarna. Många blir ju lurade av alla dessa kortbanemästerskap när svenska simmarna ofta tar massor av medaljer och tror då att det ska se lika ut på OS på lång bana men det är något helt annat det.

Handbollsframgång
Roligt att tjejerna gick till kvartsfinal imorse. Matchen mot Brasilien började riktigt uselt med massa tekniska misstag som fick mig att svära rejält här i tv-soffan. Sen spelade de upp sig och vann ganska säkert.

Snart är det äntligen dags för Holm och Kallur att inleda sitt OS!!!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0