Ny Router

Medan jag väntar in nästa Max-vakning här inatt tänkte jag passa på att läsa lite om Routers då vi kanske ska köpa en sådan idag. Vi ska göra om lite här hemma och flytta datorn till övervåningen mm. Därför vill vi ha en Router så vi kan ha trådlöst Internet till vår stationära dator, Playstation 3 och till en framtida bärbar dator.

Jag är rätt kass på nätverk, routers mm. och tyvärr har vi ju fortfarande bara möjlighet att ha 8 Mbits Internet i denna del av Sandviken vilket gör att vi absolut inte vill ha en router som sinkar hastigheten allt för mycket. Jag har spanat in dessa två Routers, Netgear och D-Link så det kanske blir någon av dem från Onoff där Tina brukar ha bra rabatt via sitt jobb.


Kommentarer >>
Postat av: Pangis

Det är rätt skönt att ha routers och datorer lite varstanns.. KP som är tekniskt freakad har installerat allt möjligt hemma hos mig.. Är uppe i 4 datorer nu och trådlöst..

2008-08-03 @ 09:27:48
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja efter ännu en natt med extremt lite sömn och en förmiddag fylld av svordomar från min sida om teknikstrul o dessutom en stackars Max på gnällhumör så har jag fått det trådlösa att fungera på datorn och playstation 3 pust



Synd bara att hastigheten på vårt redan sega 8 mbits Internet försämrades snudd på oacceptabelt mycket med trådlöst :(

2008-08-03 @ 15:58:13
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: roffe

dra en kabel...det är bäst

2008-08-03 @ 19:22:01
Postat av: Janne

Vad händer Matte....länge sedan det kom ett inlägg nu ;)

2008-08-06 @ 06:24:26
URL: http://janeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0