Nattugglan

De senaste kvällarna har jag svurit lite över mig själv eftersom jag alltid lägger mig för sent då jag ju vet vid det här laget att vår son inte direkt är någon storsovare och man får sota för den sena kvällen dagen efter. Fast o andra sidan uppskattar jag ju kvällarna efter kl 20 då man får lite vuxentid så därför lägger jag mig oftast inte förrän vid 00-tiden. Tina försöker också vara uppe lite längre men somnar oftast framför tv:n vid 21-22 tiden bara hon lägger ned huvudet *ler*

När Tina somnade i soffan när vi kollade på Greys Anatomi så tänkte jag istället se klart den hyllade westernklassikern Den Gode, den onde, den fule med "Clintan" som jag spelade in förra veckan på TV6. Typiskt nog var inte slutet på filmen inspelat pga att klockan måste gått fel eller nåt, grrr! Jag gillar ju verkligen westernfilmer men hade faktiskt inte sett just denna omtalade film. Nu tycker jag inte riktigt att den levde upp till mina förväntningar men jag måste ju förstås ladda hem filmen så jag får se slutet hur som helst.

Djävligt märkligt i alla Westernfilmer hur de kan vara så grymma på att spåra folk???  Det verkar liksom bara finnas ett väderstreck den jagade cowboyen kan rida åt och alltid hittas hans häst sen utanför en saloon av förföljarna efter att de spårat honom genom öknar o skog genom att hitta cigarrfimpar, avbrytna kvistar eller nåt. Inte illa........



Jag somnade ungefär 00:30 och efter att Max vaknat två gånger hämtade jag in honom till vår säng vid 02:30-tiden. Sen hade både Max och jag svårt att somna om. När det dessutom var tokvarmt i sovrummet trots myggnät och spöregnet utanför fick jag nog och gick ner till min nattkompis datorn istället. Jag tror Tina fick honom att somna om till slut men vet att han snart vid 4-5 tiden förmodligen kommer vilja ha lite mat så jag kan lika gärna vara uppe till dess och fixa det tänkte jag. Sen får vi väl se om jag kan somna om nåt eller ej då...


Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Den filmen är en av mina favoritfilmer.



Haha, ett väderstreck... sant. Coolt att jaga någon och fimpen fortfarande kan rökas... Det är kult det.

2008-08-02 @ 08:19:58
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0