Liverpool vidare

Efter en riktig nervpärs så gick Liverpool vidare i Champions Leage efter att Dirk Kuyt gjort 1-0 i den 118:e minuten med två minuter kvar av övertiden. Belgiska Standard Liege bjöd på riktigt bra motstånd medan Liverpool precis som i de två första ligamatcherna inte alls får det offensiva spelet att fungera. Precis som tidigare säsonger så är det främst på kanterna jag saknar högklassiga spelare. Aurelio-Benayoun till vänster och Arbeloa-Kuyt till höger är inga namn som kommer föra oss närmare en ligatitel törs jag lova! Djävligt märkligt ändå att Benitez ägnat större delen av sommaren till att jaga G Barry och signat Robbie Keane för dyra pengar kan man tycka då det dessutom blir svårt at hitta en bra position åt Keane i laget.

Ändå tror jag förstås att Keane kan bli ett bra nyförvärv men hittills har han inte alls imponerat. Den stora frågan är ju vart 220 miljoners-värvningen ska spela nu när Mascherano är tillbaka och Gerrard förmodligen kommer få sin bästa position bakom Torres i ett 4-2-3-1? Det blir väl på en kant men då får vi Kuyt och Keane som kantspelare vilket innebär att det blir minst sagt grötigt i mitten. Jaja, det där får väl Rafa Benitez lösa får jag hoppas och hur som helst underbart att Liverpool är vidare!

Kommentarer >>
Postat av: Urban

Det var en riktigt svår match igår. Men att envist mata tidiga inlägg kändes tröstlöst med de duktiga mittbackarna Belgarna hade. Jag efterlyser precis som du spelare som kan gå på genombrott och göra sin gubbe i 1 mot 1 situationer. Vi bheöver bra kantspelare. Kul att se inhopparen El Zhar dock.

2008-08-28 @ 11:49:24
URL: http://bollfot.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja El Zhar kanske kan bli något för han verkar åtminstone ha snabbhet och teknik. Jag vill nog gärna ha in Agger snart i laget ocks så vi får en bättre spelande mittback även om det förstås svider att hjälten Carragher får vila någon match ibland. Carra är en duktig mittback men väldigt begränsad i uppspelsfasen jämfört med Agger.

2008-08-28 @ 12:46:08
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0