Golfsuget tillbaka

Det blev en niohålsrunda med Nana igår då och vad roligt det var att spela golf igen! Eftersom detta enbart var min andra golfrunda på två år kände jag mig självklart ringrostig men det var kul ändå. Min driver och spoon (träfemma) fungerade klockrent igår med spikraka och för mig hyfsat långa utslag!! Närspelet, puttarna och vissa järnslag var däremot ofta helt bedrövliga! Jag är ju fantastiskt ojämn med järnklubborna och egentligen borde jag investera i någon mer gubb-spoon som en tränia eller nåt då jag spelar klart bättre med såna klubbor där man inte slår upp torvbitar stora som pizzor. Närspelet kan jag bli hyfsad på om jag spelar mycket golf och får nöta lite men transportslagen och puttningen är ju mitt stora problem oftast.

En birdie blev det alla fall och att man är ojämn får man ju acceptera när man inte är någon större golftalang med handicap på 16,2. Hur som helst så är det något speciellt med att gå en golfrunda med polare. Man kopplar liksom bort allt annat för någon timme så detta gav mersmak och förhoppningsvis kan det bli någon mer runda innan vintern kommer.

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Golf är grejen. Det va sjukt längesen jag lirade nu tyvärr... Längtar!

2008-08-13 @ 13:19:04
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: flunkbuster

Jag tog ett medlemskap på Norråva Golf inför årets säsong men jag har inte varit ut på någon runda ännu. Har det inte varit ryggen så har det varit något annat som satt stopp för årets golfpremiär. Med lite tur så kanske det kan bli en runda innan vintern.

2008-08-13 @ 19:14:04
URL: http://flunkbuster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0