Första pappadygnet

Kl 05:30 - En pigg Max och en trött pappa kliver upp efter en dryg kväll/natt med alldeles för lite sömn. Lika bra att gå upp eftersom Max annars bara ligger och försöker slita mamma Tina i håret och vill busa. Vi vill ju inte att hon ska somna i skolbänken på sin första dag. Blöjbyte och så får han lite "ersättning" innan vi sätter oss i soffan och tittar på lite OS ihop så gott det går med Mr Otålig.

kl 07:30 - Max somnar i vagnen och sover lite mer än 1 timme. Själv tittar jag på OS.

kl 09:00 - Hela familjen äter frukost innan Tina åker till skolan. Jag byter blöja på Max, borstar hans två tänder och "gör dag" med honom. Jag försöker klippa tånaglarna på honom vilket inte är det lättaste när man har en sprattelnisse till son. Efter detta får han springa och leka i gåstolen en stund medan jag plockar o städar lite i hemmet.


Max borstar gaddarna

kl 10:30 - Vi hoppar över mellis efter frukosten blev så sen idag. Blöjbyte igen och sen leker Max lite på en filt omringad av ett kuddberg eftersom  "vältrisken" som just nu är hög när han vill krypa iväg hela tiden.Utomhus regnar det för typ 20:e dagen i rad så någon promenad för mig och Max lär det inte bli idag heller.

kl 12:00 - Lunchdags för Max. Valet av Potatis med blomkål och kyckling+efterrätt uppskattades mycket av Max. Blöjbyte igen och lite lek innan han ska börja varva ner inför nästa tupplur.

kl 13:00 - Max somnar i pappas famn och jag lägger honom i vagnen där han sover en timme. Under tiden passar jag på att surfa på Liverpoolsajter och bloggar lite.

kl 14:00 - Lektimme igen!



Kl 15:00 - Mellis (Fruktpuré), blöjbyte. Sång och dans med "Elefanter som balansarerar-låten bland annat" Lite mer lek och Tv-tittande i soffan. Till min stora fasa märker jag att Max hellre ser på att sånt där "Nannyprogram" än på OS!!! Lägger ut en liten plockbana med grejor som han kan fara runt i gåstolen och plocka upp medan jag grejar i köket.

Kl 17:00 - Tina kommer hem och vi käkar middag allihop. Sen umgås en Maxlängtande mamma med honom en timme tills Farmor kommer förbi och förstås också vill umgås med Max. Själv tittar jag förstås på eftermiddagens OS-sändningar. Vid halv sju får Max välling och efter blöjbyte är det dags för läggning.

kl 19:00 - Medan Tina lägger en gnällig Max så plockar jag tvätt och diskmaskin. Det är inte ofta Max gråter numera så vi behöver ta upp honom vid läggningen men så har det varit de sista 2-3 kvällarna. Nån sån där berömd fas igen och inget att grubbla på för det går säkerligen över om något dygn igen. Han somnar ca 19:45 och sen tittar vi på tv och surfar lite.

kl 06:00 - Ingen vidare kväll/natt sovmässigt detta heller för Max. Han drömmer mycket och vaknar ofta så därför får han redan kl 22 komma in till oss och somna ihop med Tina. Vi går upp och myser lite framför OS i soffan och sedan gör jag frukost och är redo för nästa "pappadag"

Så var ungefär min första pappadag och jag ser fram emot många fler härliga pappadagar med Max ända tills Januari!!!


Ser ni mina två tänder?

Kommentarer >>
Postat av: pangis

..tja han är ju glad på dagen iallafall:-) Och söt som de små sockergryn han har i munnen.. kanske är det fler på väg, därav taskig sömn?

2008-08-20 @ 11:14:47
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Japp, kan vara så..... vi överlever hur som helst :)



En liten hälsning från en slingrande Max i mitt knä också då som tack för dina komplimanger..



te grgb g d .--9n vbjb -r'<µl bknvn

2008-08-20 @ 11:25:54
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt att det verkar gå bra! Det här grejar du galant Mattias, du är en sån fin pappa till Max - den bästa han kan ha! :D Synd att inte fler pappor inser vad de missar med att själva vara pappalediga.

2008-08-20 @ 14:05:36
Postat av: pangis

Han borde starta egen blogg..han skriver ju redan som en journalist:-) Sötgrisen!

2008-08-20 @ 15:08:39
Postat av: Tina

Vilken mysig dag ni haft!!!

2008-08-20 @ 20:25:55
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0