Ett glas rött

Lördagkväll och när det inte blev nån Cityfest så lyxar jag till med lite gott rött vin (Gato Negro) här framför datorn. Sitter och lyssnar på Lundellklassikern Rom i Regnet och läser gamla spännande trådar på Lundellforumet. Tina tog ett bad och Maxen har somnat vid 19-tiden efter att ha varit väldigt trött på eftermiddagen. Lite skönt att sitta här på övervåningen vid datorn nu då när man vet att Max vaknar ca en gång i timmen fram till 00-tiden så man har nära till "stoppa-i-napp-och-buffa-på-honom-momentet"

Just att sitta och lyssna på musik och surfa på Internet med ett glas rött var något jag gjorde rätt ofta förr på de helgkvällar när man bara ville vara hemma själv.

När det gäller rött vin så tyckte jag ju länge att det smakade pest precis som min flickvän gör nu. Jag började tycka om Rött Vin någon gång runt 95-97 och framförallt när jag gick på Lillsveds Idrottsfolkhögskola. Lite märkligt att något man tyckte smakade så illa numera kan smaka så gott?

Någon som har lite tips på goda Röda Viner som är i samma stil som Gato Negro, Senorio de los lanos, Chill Out mm?


Kommentarer >>
Postat av: Janne

Måste åter igen skylla på ålderna Matte. Precis som med whiskey så är det något man lär sig att uppskatta och tycka om ;)



Ha det gött =)



/Janne

2008-08-10 @ 03:38:38
URL: http://janeg.blogg.se/
Postat av: Pangis

Montepullciano Da´bruzzo Bianchi.. Ja det är rött. Du kommer att gilla det. Italienska vinaer är alltid god och leta gärna efter viner somm innehåller druvorna Merlot, eller Cabernet. Den gamla hederliga Periquita gillar du säkert med.

2008-08-10 @ 10:22:05
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Pumba

Gato Negro Matte??? var inte du med när Jocke o Krona köpte en låda av den skiten. Kommer ihåg att den goda pastan jag åt på kvällen inte alls såg lika god ut när den kom upp sent på natten, långa blå/lila spaghettin var det ;(

Håller med Pangis att Itialienska viner är riktigt goda. Gillar Masi Valpolicella Bonacosta. Amarone viner är goda men lite dyra. Provade många goda/prisvärda viner i Barcelona men det är mest Torres viner som finns hemma i svedala. Dock fick vi med oss 13 flaskor vin hem ;)

Var o besökte 2 vingårdar på vår sista dag, grymt roligt och intressant.

http://pinord.com/english/default.asp

2008-08-10 @ 13:22:01
Postat av: Honung

Jag gillar Melini Chianti. Det är åldern vettu! Jag lärde mig inte att uppskatta rödvin förrän långt upp i vuxen ålder.

2008-08-10 @ 23:35:58
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: jama

Härligt! Det kallar jag avslappning :)



Rött vin är jättegott. Och något man lär sig gilla när man är lite äldre tror jag..och då menar jag inte gammal...men typ över 25 iaf ;-)



Dessvärre får jag ofta värsta huvudvärken och kan även bli illamående....eller jäääävligt risig dan efter av just rödvin. Särskilt vissa (dem goda, för det är ju dem jag dricker) gillar samma sorter som du tror jag. Alla Rioja vinerna är ju goda däremot. Men det vet du redan kanske?



Hur gammal är Max? Det kanske man kan läsa sig till här iofs. Såg precis ditt inlägg hos mig, om lite avskräckt att skaffa syskon. Var inte det. Men ha inte så heller är mitt tips. Många gör det nog för att "ha det gjort, eller att syskonet ska ha nån o leka med, eller när vi ändå är inne i det". Jag tror mkt på att vill man vårda sin realation o njuta av barnen så känner man när man är redo/sugen.



Lycka till med var som o njut av lille Max i nuet :)



Ha det bra!

2008-08-12 @ 18:41:14
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

ha inte så bråttom,ska det stå där i mitten. mitt tangenbord är helknäppt.

2008-08-12 @ 18:42:35
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Mia i Gävle

Perquita, det är skitagött!!



Skål på er!

2008-08-25 @ 16:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0