Träff med gammal lärare

I Måndags på jobbet så hade vi några snickare där. Chefen och några kollegor pratade mycket med någon som hette Kent som var lite lik min gamla lärare från mellanstadiet på Hedängskolan. Till slut var jag tvungen att fråga om det var han och mycket riktigt så var det han. Han kände igen mig också och när min chef frågade honom - "Jaså du har haft Olsson i skolan" Så berättade Kent att jag var en av två elever som han efter alla sina år som lärare ofta använde som goda exempel på i hur man beter sig mot andra. Bland annat berättade han om hur han alltid lät mig välja lag på gymnastiken eftersom jag var bästa sportkillen men ändå alltid valde den "sämsta" personen först.

Nu var jag säkert inte alltid så djävla snäll som det lät på honom men jag tycker Kent var en av de allra bästa lärare jag har haft och då blir man ju förstås glad över att han minns mig positivt efter 25 år. Tyvärr verkar min gamla lärare haft lite problem senare i livet och jobbar alltså numera inte längre som mellanstadielärare. Det är ju synd för det är ju så viktigt vilka lärare man har i ungdomsåren och jag har sett alldeles för många exempel på konstiga lärare genom åren.

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Men sånt är väl kul o höra?! :-D
Kommer ihåg en lärare på Hedäng med, inte helt hundra i huvudet enligt mig. Kanske har du haft honom också, vet inte riktigt.. Är osäker på namnet men jag vågar nog säga att hans förnamn börjar på S.

2008-04-24 @ 12:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0