Lite gnäll

Mina kompisar
Jag tycker det känns trist att vissa av mina kompisar numera väldigt sällan hör av sig vare sig det handlar om att ringa, skriva på MSN eller t ex "offra" 20 sekunder av sitt liv till att göra en bloggkommentar. Jag kan säkert bli bättre på att höra av mig själv till en del men försöker alla fall på olika sätt att "vårda" kontakten med mina kompisar. Sen att jag just nu som småbarnsförälder för en gångs skull inte prioriterar kompisar högst och säger nej till många tv-sportkvällar hos Roffe tycker jag man bör ha förståelse för. Jaja detta var inget jag ligger sömnlös över även om jag faktiskt skriver detta inlägg kl 04 på natten eftersom jag inte kan sova *ler*

Min mor
När jag ändå är inne på gnäll så blir jag så trött på situationen med min mor ibland!!! Om jag ändå kunde få min kära mor att inse att hon skulle bli en lyckligare kvinna bara hon vågade ta steget och flytta ifrån jättehuset där hon lever ensam och dessutom stänga ned sin väskaffär och gå i pension! Hon är en pigg, fräsch 65-åring som efter pappas bortgång för fem år sedan haft det ganska jobbigt . Jag är helt övertygad om att allt blir bättre bara hon kunde våga göra dessa stora förändringar i sitt liv.

Jag hoppas verkligen att hon har många friska år kvar i livet men man vet ju aldrig och därför ska hon inte slita ut sig genom att stå och sälja väskor till snåla kärringar här i stan sex dagar i veckan! Dessutom ska hon inte som ensam äldre kvinna bo ensam i vårt stora hus där minnena av pappa dessutom säkert gör att det blivit svårare att gå vidare för henne.

Morsan har kraftig beslutsångest om allt möjligt i vanliga fall så visst förstår jag att det är stora beslut för henne att gå i pension när hon haft affären sen 20-års ålder och flytta från hemmet där hon bott sen 1980. Fast eftersom jag vet att hon skulle kunna ha det så mycket bättre i sitt liv om hon tog de här stegen och kanske dessutom kan hitta någon ny trevlig gubbe att dela livet med så måste jag fortsätta försöka och försöka puscha henne. Stackars Tina som får lyssna på mitt eviga ältande om detta och jämfört med andra problem som finns i livet för många människor är detta förstås ett lyxproblem jag vet.

Sömnen
Ibland är det trist att inte kunna sova ordentligt lär jag säga. Jag var toktrött hela kvällen igår och somnade nog redan halv elva. Vaknade kl 3 inatt när knorrhanen Max ville ha mat och sen var det kört. Har nyss tittat på århundradets sämsta film på TV3 en timme innan jag gav upp och tassade ner till datorn. Ska lägga mig i soffan och försöka sova men förmodligen blir jag uppe nu och blir säkerligen trött på dagen istället.

Kost/Motion
Efter påsken så började jag för hundrade gången "mitt nya liv". Nu har det snart gått två veckor då jag försöker äta nyttigt och lite mindre samtidigt som jag motionerar så gott som varje dag genom promenad, jogging eller innebandy. Fyfan, det är inte lätt att låta bli sötsaker för mig inte!!!!!! *suck* Jag har ju käkat lite tårta när Tina fyllde år och mumsat på nötter o choklad under nån sportsändning på tv men det är inte alls samma godis/skräpmatsfrossande som tidigare än så länge.

På jobbet frossar mina kollegor varje dag med god fika. Det är wienderbröd, bagetter, chokladaskar, kanelbullar ständigt och där sitter jag med min vattenflaska *ler* Vad jag stör mig på är att alla gör sån djävla grej av det när jag inte fikar. Måste man vara rejält överviktig för att folk ska acceptera att man vill sluta frossa i socker??? Dessutom håller jag med min bloggkompis Nina. Varför ska allt som är gott i livet vara så djävla onyttigt?

Då har jag gnällt av mig lite om vissa småproblem men annars är jag just nu väldigt nöjd med det mesta i mitt liv. Nya jobbet är kanon, jag har många och bra vänner, våren är på väg, Brynäs verkar klara av kvalserien och jag trivs väldigt bra här i radhuset med min familj!!!

Kommentarer >>
Postat av: wanke

Mycket gnäll blev det :) Klart vi förstår olsson ...att man e hemma mer som småbarns förälder:) inte ett dugg konstigt.Men det e heller inge konstigt å inte kommentera att max växer å så ,för vi som redan e föräldrar har ju redan varit med om det där å det e
ju inte så spännande för oss längre hur mycket dom växer å vad för nya saker dom lär sig , det vet ju vi redan,för vi har ju varit med om det själva, å vissa som jag t.o.m 2 ggr ;) Men all sport som rör mig som du skriver om, det försöker då jag kommentera! Om det e intressant å man vill kommentera å orkar så att säga, men ibland så har man ingen åsikt å då låter man ju bli liksom , så det ska du inte hänga läpp för :) vilket jag inte tror du gör egentligen heller :) Men jag märker att du blir LITE gnällig utan riktig sömn ! Å det e egentligen inte heller så konstigt :)Sen att folk hör av sig mindre , så blir det ju, man vet ju att man som nybliven förälder har fullt upp , å man vill ofta vara lite för sig själva genom att man e bra trött oftast pga dålig sömn osv.Så det elite upp till en själv oxå ;)
Mvh från en till gnällspik :D
Fest snart , det skulle du behöva grabben ! :)

2008-04-05 @ 17:50:24
Postat av: Mattias

Ha ha... ja det är klart jag inte förväntar mig massa kommentarer när jag skriver om Max utveckling. Detta gör jag mest för att jag själv tror att det kommer vara roligt själv att kunna gå tillbaka och läsa om längre fram. Som en liten Max-dagbok helt enkelt.

O jag förstår också att man inte alltid har nåt att kommentera även om vissa sportinlägg, tvinlägg men det är djävligt långt mellan kommentarerna från vissa av er kompisar som jag ändå vet sitter i timtal vid datorn. Dessutom finns det ju många som aldrig skriver ett ord men har man skrivfobi så har man ock det ska jag inte klaga för mycket på eftersom alla är olika vad det gäller sånt. Fast då kanske man kan ringa en gång istället eller nåt :)


Ja vi får se om det blir nån fest snart. Vet att du som singel vid fel tidsera tycker alla vi andra är lika tråkiga som vi tyckte du var under 10 års tid ;)
Ta det lugnt på HB ikväll nu gosse!!! :)

2008-04-05 @ 18:31:10
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Mattias

Glömde tillägga att du herr Wanke ju ofta hör av dig via mobil,msn och även anordnar fester mm. + att vi syns på innebandyn en gång i veckan. Så du behöver icke känna dig särskilt träffad :)

2008-04-05 @ 18:58:18
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0