Långa nätter

Här hemma fortsätter jag och Max att snörvla o hosta ikapp. Natten som var blev ännu en lång sömnlös natt i tv-soffan för mig och jag har nu kikat på hela säsong 1 av Dexter på två nätter :) Trist förresten att Canal + inte sänder Colorado-Detroit inatt när jag förmodligen ändå kommer ligga vaken en del. Svårt att sova när man är dunderförkyld helt enkelt men det finns värre saker man kan råka ut för.

Max kunde tack och lov sova skapligt med Tina i sängen inatt trots sin jobbiga hosta och febern verkar vara på väg ner lite för honom. Han är ju så slemmig i munnen o halsen så igår när vi skulle ge honom lite banangröt satte han i halsen direkt. Han blev lite blå i ansiktet och snabbt som fan la jag honom på min axel så han kräktes upp det *pust* Hoppas verkligen man slipper se honom sätta i halsen på ett värre sätt för det är inga roliga sekunder det där! Annars kämpar han på bra vår son och är på rätt gott humör ändå med tanke på hans förkylning.

Hade jag jobbat denna vecka skulle jag bara jobbat halvdag imorgon och sen varit ledig resten av veckan. Då känns det på nåt sätt extra trist om man ska tillbringa massa fler dagar sängliggandes inomhus i detta vårväder. Dessutom är det ju typiskt att man blir sjuk just när man känner sig i väldigt bra form och även var på väg att få bort lite godiskilon. Nu när jag är sjuk är jag svag igen och orkar inte bry mig så ikväll blir det ostkrokar och chokladkaka till fotbollen mmmm. Naturligtvis la jag ostkrokarna i en skål redan igår så att de är lite sega ikväll men nackdelen med att jag gjorde så var ju att jag nallade på dem inatt. Fler som gillar sega ostkrokar? :)


Kommentarer >>
Postat av: Pumba

De är som bäst när de stått framme ett dygn!!! MEN de heter ostbågar! alt. pillirumpisar ;)

2008-04-29 @ 22:53:57
Postat av: pangis

Stackars er! Mest liten Max! Trevlig valborg och krya på er! Jagi gillar ostkrokar i alla former.. tyvärr för det är inte så bra för mina former:-)

2008-04-30 @ 10:06:26
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

japp ostbågar var det och själv gillar jag tvådygnsbågar bäst men så länge hinner de aldrig överleva i mitt hem

2008-04-30 @ 13:49:29
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: anki.

Självklart ska ostkrokarna stå, gärna ett dygn!!! Om man kan låta bli dem....för ett tag sen var det en skalbagge som inte kunde låta bli våra...frågan är hur den hittade upp till skålen som stod högst upp på bokhyllan!!

2008-04-30 @ 22:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0