Snart avfärd

Lite småstressigt idag med massor av jobb och saker man vill fixa innan resan inatt. Skriver ett snabbt blogginlägg och måste säga att det är en hel del saker som oroar just nu. Först har vi det här djävla askmolnet igen då som verkade rätt lugnt först men nu verkar sprida sig värre än vad seriösa forskare trodde. Vad är oddsen på att man som jag råkar ut för denna händelse två gånger på 500 år eftersom jag ju fick åka senare till Barcelona ifjol. Nu verkar vi ju komma iväg till Turkiet alla fall och sen får vi se om vi kan flyga hem på utsatt datum.

Sen har Max som ju äntligen har fått vara frisk i flera veckor naturligtvis blivit rejält förkyld precis nu och de senaste nätterna har varit lite jobbiga då han har hostat, gråtit och haft svårt att sova. Nu ska vi ju upp mitt i natten och åka och egentligen har jag inte oroat mig särskilt för att flyga med Max men blir det en pissnatt så är det ju inte roligt med en övertrött 3,5 åring på flygresan så vi får hoppas att han kan sova någorlunda och att förkylningen vänder för lillskrutten. Vi har ju bärbar dvd spelare med och våra smartphones samt lite andra leksaker så bara han inte är allt för trött så tror jag flygresan kommer att gå galant.

Det tredje orosmolnet är vädret som enligt prognoser t ex på YR inte alls ser roliga ut för Kusa Dasi. Turkiet är ju enormt solsäkert men de har haft lite sämre väder än vanligt denna Maj tydligen. Ändå har det verkat som de haft kanonväder senaste dagarna men prognosen för nästa vecka säger mulet/regn Tor-Mån och blir det så är det helt djävla sanslöst. Vi var ju till Lanzarote för 2 år sen och hade ingen sol alls o blir det dåligt väder en stor del av veckan i Turkiet i slutet av Maj så tänker jag fan inte åka på charter nåt mer någonsin, grrr.

Det kan nog bli helt ok ändå det här, askmolnet är inte mycket att göra åt förutom att se vad som sker och Max blir nog frisk inom några dagar och bara vi får sol någon dag så går det ju att ha en bra semester hur som helst. Igår vad jag in o panikshoppade en stor bunt t-shirts, shorts mm. Det här med att jag inte klarat av att gå ner de här 3-5 kilona som jag planerat gör ju att sommarkläderna av nån djävla anledning känns lite små. Min stukade tumma läker alldeles för sakta så lite tennispanik får jag men en vecka i Turkiet gör nog gått så att jag kan spela som fan sen när jag kommer hem och även då gå ner några hekton på kuppen.

I sportvärlden har Premier League slutat och Liverpool förlorade sina två sista matcher vilket i slutändan kanske var lika bra då både supportrar och vissa ledare verkar ha skenat iväg lite väl efter några segrar. Liverpools klubbledning får inte överskatta sin trupp nu utan måste inse att den måste förstärkas rejält för att Liverpool ska kunna kämpa om en CL-plats nästa säsong. När vi ändå är inne på sport så måste man åter igen hylla tvillingarna Sedin!!! De är helt fantastiska och nu leder Henrik Sedin poängligan i slutspelet och verkar föra sitt Vancouver mot en Stanley Cup final och då ska jag minsann se några finalmatcher på nätterna sen när vi kommer hem.

Nu ska jag jobba vidare och sen blir det packning och avfärd vid halv tre inatt. Ha det bra!!!


Prognosen från hell men hoppas de har lika fel om vädret där som här!

Kommentarer >>
Postat av: Nathers

Ja, uscha, ni har då en väldig otur med allt!

Jag hoppas i alla fall att ni får en härlig resa med strålande solsken och att Max kryar på sig!

Ha en trevlig flygtur nu! :D

2011-05-23 @ 15:22:25
Postat av: Johan B

Ja du det är ju helt otroligt vad ni drabbas. Man skulle kunna göra en film om eländet. Typ "Vi hade inte ens tur med vädret".. Men det ska nog ordna sig, ha det så skönt och njut om ni kan!



/JB

2011-05-23 @ 15:41:55
Postat av: pangis

Oroa dig inte.. klart.se som är en bättre vädersight än yr.no visar på fint väder i Kusadasi hela veckan!!! Trevlig resa, ska bli spännande med rapport när ni kommer hem eftersom vi far dit 14 juni:-)

2011-05-25 @ 08:47:58
Postat av: ullrika

Hoppas ni har dunderväder och att OM det nu är så att askmolnet dyker i vägen så får ni några extra dar i solen bara :)

2011-05-28 @ 00:06:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: Anonym

- Hoppas ni får en trevlig resa! Kram!

2011-05-30 @ 16:33:36
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0