Lite filmrecensioner

Under min magsjukeperiod så blev det ju en del filmtittande. Jag ser ju nästan aldrig filmer någonsin på grund av att vi har vår 250 GB Digitalbox fylld med tv-inspelat som jag tittar på men nu var jag förpassad till sovrummet i några dygn och fick möjlighet att se lite film också.

Här är några omdömen av de filmer jag sett senaste veckan:

The Social Network + + + +
Den omtalade filmen om hur Facebook grundades. Detta är ju en film som har hyllats mycket så mina förväntningar var ganska höga men filmen motsvarade dem rätt bra. Bra skådisar, bra manus och en fyra i betyg av mig!

Next three days + + + +
Livet slås i kras för en liten familj när mamman blir dömd för ett mord och hamnar i fängelset. Pappan blir besatt av att befria henne och det här var en bra spännande film med Russel Crowe i huvudrollen.

Robin Hood + + +
Ännu en film om Robin Hood då. För övrigt min första film som jag sett på Blue-Ray trots att vi har två såna spelare i hemmet sedan nåt år tillbaka, helt sjukt! Jag gillar ju den här typen av filmer och tycker även denna Robin Hood-version var bra! Russel Crowe i huvudrollen även i denna film.

Apocalypto + + + +
Mel Gibsons våldsamma skildring av "Mayaindianernas" liv i den djupaste djungeln i centralamerica för några hundra år sen. En fantastisk film på många sätt men i mitt tycke för våldsam, då det till slut blev för mycket med alla grymheter.

Twilight, Blue Moon, Eclipse  + +
På min hårddisk fanns även de här tonårsfilmerna i Twilight-trilogin om vampyrer, kärlek mm. Dög som tidsfördriv och jag har alltid varit lite småförtjust i vampyrfilmer.


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0