Vila i frid Clarence

Jag som stort Lundellfan borde förstås vara ett stort Springsteenfan också som t ex min vän Bodare men även om jag gillar mycket av Springsteen så har jag aldrig lyssnat in mig sådär jättemycket. Jag har inte heller gått på någon konsert vilket känns lite trist då jag förstås har missat enorma upplevelser, det är jag övertygad om! Jag kanske får någon mer chans att se The Boss i Sverige men tyvärr aldrig med det klassiska bandet ihop igen.

Bruce Springsteens legendariska saxofonist Clarence Clemons fick ju en stroke för en tid sen och somnade alltså in för gott inatt. En låt som jag alltid har älskat är ju Jungleland och speciellt Clarence Clemons klassiska Sax-solo i den låten. Ett starkt minne förknippat med det solot är ju VM-94 då de spelar det solot i VM-krönikan när Ravelli räddar straffen mm. Så han som kallas för "Big Man" har somnat in men hans musik lever vidare...


Kommentarer >>
Postat av: M E R E I

- Rip..

2011-06-22 @ 06:44:49
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Tilda

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-13 @ 01:41:54
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0