Hemma från Turkey

Har nu varit hemma en vecka efter vår härliga vecka i Turkiet. Inte helt fel att komma hem denna årstid heller då man inte behöver ha nån som helst ångest då det är i början av sommaren även om veckorna forsar otäckt fort fram nu måste jag säga. Vi är helnöjda med Turkietresan alla fall då det blev en lyckad semester och vädret blev inte så illa som vi ett tag befarade heller även om det var lite mulet/regnigt ibland. Första riktiga dagen där nere var det helmulet och dessutom då svinkallt i poolerna och då kan jag lova att det var en butter Mattias men det blev bättre.

Kommer kanske återkomma lite mer om resan senare i bloggen med lite mer foton mm. men kan alla fall säga att det mestadels har varit ett nöje även denna gång att resa med vår älskade Max även om han nu i sin trotsålder förstås några gånger per dag kan göra oss lite smågalna. Max älskade att vara i Turkiet och vill resa dit igen säger han ofta. De är ju väldigt barnkära i Turkiet precis som i Thailand så det känns ju som ett stort plus med landet samt den korta restiden dit som innebär att man inte behöver bäva så mycket för att resa dit med småbarn.

Hotellet Aqua Fantasy ca 1-2 mil utanför Kusadasi var ett fantastiskt ställe lär jag säga. Enorma poolområden, nära till stranden, superstort vattenland i anslutning till hotellet och jättefina grönområden runtom det stora hotellet. Dessutom fanns det hundratals aktiviteter att sysselsätta sig med för dem som vill för alla åldrar som t ex fotboll, tennis, beachvolley, minigolf, pilbågeskytte, hästridning, vattensporter, yoga, vattenpolo, bowling, diskotek, uppträdanden och mycket mera. Vi bodde i deluxerum som var rymligt och fint med bra utsikt så vi var helnöjda med boendet.

Nackdelen med hotellet var måltiderna som med alla dessa människor och det enorma utbudet mest kändes jobbiga och stressiga. Omöjligt att hitta vad man ville i början och en alltför hög ljudnivå för att man skulle kunna trivas på t ex middagarna. När många föräldrar dessutom helt skiter i hur barnen springer omkring så ville man mest bara bli mätt och lämna bordet. Jag tycker dessutom inte att maten var så god heller (fler med mig) o det blev väldigt mycket samsamma, pizza, hamburgare och sånt nyttigt. Cred ändå åt de hårt arbetande Turkarna i personalen som slet som djur med maten, serveringen, städningen och sånt på hotellet.

Något man kan sakna när man bor på ett sånt här hotellkomplex som Aqua Fantasy med All-Inclusive som ju oftast ligger lite utanför närmaste stad är ju just det här att strosa runt t ex på en strandpromenad bland mysiga uteservingar, restauranger mm. Nu var det ju inte på nåt sätt jättesvårt att åka in till Kusadasi men med en treåring kändes det inte jättelockande att ge sig in på shoppingturer eller utekvällar i stan. Vi var in till stan en mulen eftermiddag och det var mysigt där med bra shopping när Max sov i vagnen men sen kom åskovädret så vi hann inte se så mycket. Personligen hade jag gärna åkt in till Kusadasi någon kväll också men då hade jag velat vara barnfri. (förlåt max)

Jag kan gärna tänka mig åka tillbaka till Aqua Fantasy om några år när Max är lite större och kan ta del ännu mer av det fantastiska vattenlandet och hotellets aktiviteter. Det vore ju väldigt roligt då att åka ett större gäng så att barnen kan leka ihop och vi vuxna kan göra lite saker ihop som t ex spela beachvolley, ta en barnfri kväll i Kusadasi och sånt. Nu var vi ju där samtidigt som våra vänner Persson, Vicky och Emma vilket var roligt då det ju ofta blir lite trevligare på middagar och så när man kan umgås lite med andra även om vi inte umgicks så jättemycket dagtid då ju vi mest hängde på poolområden eller strand där Max ville vara mest.

Vi ses igen Turkiet! (Fler foton får läggas in senare eller ses på Facebook!)


Kommentarer >>
Postat av: Anonym

- VÄLKOMMEN HEM MATTIAS! Jag ser fram emot bilderna :)!

2011-06-08 @ 18:43:23
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

- P.S Doni är "världens bästa målvakt" så jag hoppas Liverpool köper honom ;) Haha!

2011-06-08 @ 18:44:42
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: ullrika

Har snokat på lite bilder på fejjan så jag har sett hur fint ni hade det!



Personligen har jag väldigt svårt för All Inclusive-hotell av just de anledningar du beskriver. Men å andra sidan har jag aldrig själv bott på ett, det är bara mina fördomar som talar :)

2011-06-09 @ 00:30:35
URL: http://ullrika.se
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Åh, ser helt underbart ut! Får se när vi tar oss utomlands... det är ju ett projekt i sig med 3 ungar och allt så det har inte funnits möjlighet till det med nystartat företag och allt. En vacker dag... eller när stora grabbarna kan åka själva så far vi! :)



Jag är ju så flygrädd oxå. Vet inte hur jag ska fixa att ta hand om Milo medan jag är lite smått hysterisk. Tror faktiskt att det är den största anledningen till inga utlandsresor för vår del, SNYFT!!

2011-06-15 @ 08:23:13
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0