Roy stannar?

Småkronornas semifinalförlust
Innan jag skriver något om Roy Hodgsons framtid i Liverpool så måste jag först få skriva något ord om våra Småkronor som ju förlorade blytungt på straffar mot Ryssland i semifinalen. Även om folk har rätt i att Sverige spelade som sämst när det gällde så tycker jag ändå väldigt synd om grabbarna i JVM-laget för de hade också väldigt mycket stolpe ut i denna match! Så enligt mig var förlusten ett resultat av att laget i två perioder tyvärr var sämst när det gällde men de hade också enorm otur med stolpskott mm. Självklart är det inte bara tillfälligheter eller otur men snacka om att Småkronorna har haft marginalerna mot sig de senaste fyra åren i JVM.

Nytt Hockeymagasin i TV4
Igår var det premiär för det nya Hockeymagasinet i TV4 med Peter Jidhe som programledare. Inledningsvis så var det alldeles för stressigt tempo och med lite för många tyckare i studio och via länk. Dessutom tycker jag nog att samtliga experter kan vara i studion istället för att stå som fån via länk utan att få säga något på en kvart. Andra halvan av programmet var bättre men öka sändningstiden till en timme och sedan vore det mumma med lite NHL-snack också i programmet. Petter Rönnqvist är en bra tyckare och håller helt med honom om Challe Bergslunds dryga stil vid intervjuer!

Tour De Ski
Nu är det Tour De Ski och jag som älskar att titta på skidåkning vill ju inte gärna missa något lopp. Som tur är kan jag ju spela in nu när jag jobbar och sedan gäller det bara att stänga öronen när gubbarna på jobbet pratar och att komma ihåg att låta bli att surfa ut på någon tidning eller Facebook t ex. Senast var det dubbeljakten för herrar och damer som blev två väldigt spännande lopp med svenskar i huvudroller. Vad härligt att se Petter Norrtugg få stryk och vilken insats av tjejerna Charlotte Kalla och Anna Haag som vann dubbelt och gav oss tv-tittare samma känslor som under OS.

Roy Hodgson verkar bli kvar i Liverpool
Nu när Silly Season är igång hade jag verkligen hoppats att Roy Hodgson skulle försvinna från Anfield men så verkar inte bli fallet. Mycket kan ju hända en men personligen tycker jag ägarna gör fel om de inte efter dessa månader har insett att Roy är fel man på fel plats och han är ingen långsiktigt framtida lösning. Vad gäller Silly Season så är det mycket rykten och jag lusläser massa twittrare som har inside men inget klart med nya spelare ännu. Jag hoppas verkligen de nya ägarna inser att vi måste förstärka laget med minst tre duktiga spelare! En vänsterback, en högklassig ytter och en forward står högst på min önskelista!


Max fick beskedet om att Roy stannar...

Kommentarer >>
Postat av: Urban

Jag delar Maxens frustration!

2011-01-05 @ 17:47:03
Postat av: MEREI

- jag lider med max !

2011-01-05 @ 21:31:10
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Max är glad på bilden jämfört med hur jag känner mig just nu efter ännu en plågsam liverpooltillställning!

2011-01-05 @ 23:10:19
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: MEREI

- ah blackburn var inget att hurra över.. beklagar förlusten!

2011-01-06 @ 01:55:26
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0