Mobildjävel

Har redan skrivit detta på Facebook men hur som helst så har min HTC Desire kraschat igen och nu måste jag alltså för fjärde gången skicka iväg den via Mediamarkt i Valbo. Är så sjukt less på detta strul och nu får de fan i mig ge mig en ny mobiltelefon vilket jag trodde att jag skulle få redan förra gången men enligt dem måste deras verkstad ha gjort exakt samma lagning minst två gånger innan reklamation kan bli aktuell. Nu har de bytt moderkort de två senaste gångerna vilket borde innebära att jag får en ny när de skickat iväg den men man vet aldrig. 

Man har inte mycket att sätta emot hemelektronikjättarna vid såna här tillfällen så jag får hålla tummarna för att jag får en ny telefon men först får jag vara utan och ha min gamla ca en månad igen då. Att jag sen åker bil massor av gånger till Valbo och betalar ca 150 kr/månaden för tjänster som jag inte kan använda på ca 4-5 månader då mobilen är på verkstad verkar inte kompenseras det minsta. Det kan jag ta men ändå lite trist och dessutom får jag ju varje gång göra om alla inställningar, ladda hem mina 30 appar mm.

Varför lyckas just jag alltid få måndagsexemplar av tv, mobil, dator mm. Grrr!


Kommentarer >>
Postat av: maya

hmm åh så tråkigt att det händer så. hoppas att det ordnar sig med nästa mobil, tråkigt att ladda ner alla appar o sånt igen...segt!



Sv: hmm du kommer inte riktigt överens med dina saker ser jag, =P Ja plötsligt ser alla på Mad Men men serien är ju verkligen jätte bra, gillar stilen och kläderna.... så jag kommer också att köpa boxarna i framtiden, inte nu för jag har endå inte tid...



Tack så mycket, man blir glad av att höra det.

2011-01-14 @ 19:23:31
URL: http://mayalicious.blogg.se/
Postat av: MEREI

- fan vad tråkigt det är när sådant händer! riktigt konstigt att du fått skicka in den för fjärde gången.. min bror har en likadan och den har aldrig gått sönder! men jag håller alla tummar för dig så du får en ny mobil :)

2011-01-15 @ 02:46:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Nu är den ivägskickad igen då och får jag inte en ny om ca 3-4 veckor så ska de få se en arg Mattias vilket inte är så vanligt! :)



Maya / Får köpa boxarna i framtiden jag oxå!

2011-01-15 @ 18:24:02
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

Har den vart såhär från början? Då borde den klassas som en DOA tycker jag (dead on arrival). Och gällande denna jätte till butik så jobbar jag med den på mitt jobb, fast de köper it-prylar av oss. Vet hur angelägna de är om att få hjälp av oss, så stå på dig o kräv det du har rätt till. du har trots allt konsumentköplagen bakom dig, den har däremot inte de mot oss, så jag vet att en del återförsäljare inte anstränger sig mot sina kunder som de borde. När det gäller telefoni vet jag dock inte alla regler o villkor. Men det bör ju vara detsamma..i stort sett. Good luck!



2011-01-19 @ 22:44:08
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0