Liverpool på jakt

Det var nog enklare att vara supporter före Internets tid ifall man som jag inte kan låta bli att ideligen klicka sig in på Liverpoolsajter, twittrar mm. för att få läsa om att något spännande nyförvärv har blivit klart. De senaste två dygnen har det mesta handlat om Ajax forward/winger Suarez som ju verkar vilja gå till Liverpool men där priset som Ajax begär verkar vara en bra bit över Liverpools bud. Idag har dessutom Tottenham lagt ett bud som Ajax påstås ha sagt ja till medan spelarens agent sagt nej så ovissheten fortsätter.

Jag vill gärna se Suarez från Uruguay i klubben då han känns som en spännande spelare som gjorde ett bra VM ihop med Forlan och har gjort mycket mål hos Ajax. Dock tycker jag inte de nya ägarna ska betala hur mycket som helst för honom men en snabb målfarlig forward som även spela som ytterforward vore mumma. Om han blir klar för Liverpool hoppas jag även att Kenny Dalglish får honom att sluta filma som har verkar göra en hel del.

En annan spelare som tydligen gillar Liverpool mycket är den portugisiska vänsterbacken Coentrão men där är många andra storklubbar med i kampen. De gånger jag sett honom så tycker jag att han varit väldigt bra och är i precis rätt ålder för vad Liverpools nya ägare vill satsa på. Skulle dock inte förvåna om han hamnar i Real Madrid hos Jose Mourinho denna säsong eller nästa när Portugisen kanske leder nåt Manchestergäng i Premier League.

En spelare jag inte har någon större koll på är supertalangen Lukaku som Liverpool ihop med många andra klubbar jagar. Mycket prat om Manchester City där som förstås köper upp alla talanger som rör sig med sina miljarder, suck. Lukaku är ju landslagsspelare i Belgien som 17-åring och spås att kunna bli den nästa Drogba. En sådan värvning vore förstås väldigt intressant men gissar att Liverpool är chanslösa där mot de andra storklubbarna.

Ett annat ihärdigt rykte är ju om Aston Villas yttermittfältare Ashley Young. Det låter som om Aston Villa inte vill sälja honom men med kontrakt som går ut till sommaren 2012 kan de ju ändå bli lockad av pengarna. Fördelen med honom är ju att han är van med spelet i Premier League och är den typen av kantspelare som jag skulle vilja se hos Liverpool men nackdelen är ju det överpris som Engelska spelare ofta kostar när de byter klubb. Finns förstås massor av fler rykten som att Konchesky ska lånas ut till Fulham mm. men bara att fortsätta vänta då.



Kommentarer >>
Postat av: MEREI

- Haha Liverpool är verkligen på jakt efter nya spelare! Har läst så fruktansvärt många rykten så jag vet inte ens vad jag ska tro på längre! Suarez kan vi ju stryka bort direkt för det lär ju inte hända! Lukaku är Chelsea också ute efter - det snackas ju om att han kommer spela i huvustaden denna sommar men det är som sagt inget som är klart än! Hade dock varit kul om Liverpool lagt vantarna på honom innan Arsenal och Chelsea!



- Coentrão lär bli svår att få tag på, speciellt när Barcelona är med i leken men hade heller inte blivit förvånad om han hamnar hos Mourinho! Har förresten hört att Young vill spela i Manchester så vi får väl avvakta och se..

2011-01-20 @ 19:25:14
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Nja Suarez är nog inte alls omöjligt då han och hans agent verkar ha varit väldigt positiva till Liverpoolflytt men Ajax verkar ju kräva hiskeligt mycket för honom så det kanske inte blir nåt.



Lukaku tror jag absolut hamnar i Man City, tyvärr!



Coentrão har du nog rätt i att han mycket väl kan hamna i någon av Spaniens två storklubbar.



Fördelen för en spelare som A Young om han går till Liverpool är ju att där får han speltid jämfört med ligans bästa lag som har bättre startelvor.

2011-01-21 @ 08:34:50
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0