Liverpool utslagna

Eftersom jag har skrivit spaltmeter på Facebook och diverse fotbollsforum om denna match så ska jag försöka att fatta mig någorlunda kort om Liverpools tunga förlust mot rivalen Manchester United i Söndagens FA-cupmatch! Jag fick ståpäls när Kenny Dalglish mascherade in på Old Trafford och när 9000 tillresta Liverpoolfans överröstade hemmapubliken med hyllningssånger till Kenny. Så mäktigt att se min store fotbollsidol från förr tillbaka!

Tyvärr förbyttes den härliga känslan redan efter en minut till ilska när Berbatov filmar till sig en straff. Visst kom Agger in lite klumpigt mot Berbatov men tittar man på reprisen så ser man ju att det är en solklar filmning. Tyvärr gick domare Howard Webb på den och 1-0 till United var ett faktum. Även om jag inte tror på mutor och så vidare så har Webb en trist historik för oss Liverpoolare och har tilldömt Man United 4 straffar på 6 matcher, grattis!

Efter 32 minuter så går Steven Gerrard in onödigt hårt i en duell med Carrick. Det är den typen av tackling som jag tycker kan vara värt ett rött kort men som i Premier League bedöms av de flesta domarna som ett gult kort. Därför blev jag väldigt förvånad och förbannad när Gerrard fick syna det röda kortet direkt och tänkte direkt på idiotdomare Webb som inte ens gav något kort alls till De Jong i VM-finalen för dennes karatespark i bröstet på Alonso.

Förutom att det kändes trist då matchen kändes körd så blir ju även Liverpools stora nyckelspelare avstängd i tre matcher framöver pga den bedömningen vilket svider nu när laget skulle göra en nystart med Kenny Dalglish vid rodret. Tittar man på situationen fler gånger i repris så ser det ju ut som om Gerrard verkligen siktar på bollen men tacklingen tog illa och det är ju inte första gången han går in sådär så utvisningen kan jag köpa men absolut inte straffen!

Spelmässigt kändes det ändå som om Liverpool visade en bra kämpaglöd och stundtals stod emot bra i matchen men med 10 man så blev Man United ändå förstås övermäktiga att besegra och Pepe Reina gjorde ju flera fina räddningar i andra halvlek som gjorde att resultatet stannade vid 1-0 till Manchester United och därmed är Liverpool ute ur FA-cupen. Beröm i Liverpool också till Daniel Agger och unge Kelly i backlinjen.

Mycket skit om domaren här nu men det var liksom de känslorna som bestod efter matchen. Fotbollen måste ta itu med filmandet på allvar oavsett vilken spelare som utför det! Nu suktar jag efter att få läsa positiva Liverpoolnyheter med någon spännande värvning i dagarna men vi får väl se. En vänsterback, en ytter av hög klass, (Honda?) och en forward känns som ett måste om vi ska närma oss topp 6 i ligan framöver!


Till sist:

- Leo Messi får guldbollen och i mina ögon är det helt ok, då han enligt mig är den bäste!
- Kollar mer och mer på Serie A får jag erkänna och vilka matcher det var i Söndags!
- Cassano ser spännande ut ihop med Zlatan bara han får bort lite mer trivselmage!
- Ryan Babel straffas av FA för sitt negativa twittrande om domare Webb, suck!
- FA borde ägna mer tid åt att börja bestraffa filmare i efterhand istället pampidioter!
- Kenny Dalglish har kännts klockren hittills vid varje intervju måste jag säga!
- Steve Clarke som ny förstetränare i Liverpool känns som ett bra komplement!
- Man kan tycka mycket om Christina Ronaldo men man lär erkänna att han är grym nu!
- Mikael Dahlberg har på Wikipedia utnämningen världens bäste fotbollsspelare 2010!!!



Kommentarer >>
Postat av: MEREI

- det var riktigt tråkigt att liverpool inte vände matchen.. men hur tror du det kommer gå denna helg mot everton? vågar vi hoppas på tre poäng? de vann ju trot allt mot spurs och manchester city.. så i värsta fall kan det bli ett kryss men tror kenny kommer vara riktigt hungrig! howard webb har alltid varit en stor idiot i fotbollsvärlden så jag förstår varför du inte gillar honom.. angående messi så kan jag inte hålla med, visst han är grym och är en av världens bästa fotbollspelare men hade hellre sett xavi vinna guldbollen! tycker han är värd den mer än argentinaren faktiskt.. och kul att du börjat kolla på Serie A mer, även om det inte är roma du kollar på så kan vi alla hålla med om att milan är riktigt farliga!

2011-01-11 @ 16:42:50
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: MEREI

- och haha .. cristiano ronaldo alltså .. hatar honom men ännu en gång så måste jag hålla med dig! han är riktigt het den här säsongen..

2011-01-11 @ 16:44:04
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad betyder Trivselmage?

2011-01-11 @ 16:50:58
URL: http://nefo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad betyder Trivselmage?

2011-01-11 @ 16:51:00
URL: http://nefo.blogg.se/
Postat av: MEREI

- de vann ju trot allt över spurs och manchester city.. **

2011-01-11 @ 16:53:12
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: THE FABOLOUS LIFE OF LILLMICKAN

TÄVLING I BLOGGEN NU, LÄTT ATT VINNA TRE VINNARE DRAS OCH INTE MÅNGA ANMÄLDA!!

Tävlingen avgörs imorgon kväll!!

Pris? En inbjudan till den supergrymma hemsidan Bloggsvar samt länkar alla vinnare!



Vad är bloggsvar? Jo bloggsvar är en liten frågelåda du lägger in på bloggen där dina läsare kan ställa frågor snabbt och enkelt, och du kan svara på t.om dom anonymas frågor utan att behöva göra det i ett inlägg! Där kan dina läsare även se vad du redan svart på osv.



Allt du behöver göra är att skriva ett inlägg om mig och min blogg, typ "Hej jag är med och tävlar om en inbjudan till bloggsvar hos http://technodrog.blogg.se" och kommentera inlägget till tävlingen med länk till inlägget!

OBS!!! TÄVLINGSANMÄLNINGAR SOM SAKNAR LÄNK TILL INLÄGG RÄKNAS EJ!!!



LYCKA TILL :D !

Postat av: Mattias

Merei/

Svårt att sia om matchen mot Everton där Gerrards frånvaro blir extremt kännbar. Känns som lite kryssläge på förhand men hoppas ju på vinst!



Emelie/

Trivselmage betyder att man har trivts lite för mycket med att ligga på soffan och stoppa i sig godsaker precis som i mitt fall nu efter jul så både jag och Cassano ska öka träningsmängden o minska på det goda! :)

2011-01-12 @ 09:07:51
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett litet tecken på Webbs olika nivåer



http://www.youtube.com/watch?v=McOxoOSuX_8

2011-01-12 @ 11:46:37
Postat av: Sandra

Ja det är ingen kul Liverpooltid nu, har en killkompis som är knäckt. Han är fanatiker och har till och med "You'll never walk alone" tatuerat på armen.



Angående filmen så.. jag tyckte den var smårolig. Jag gillar Cameron Diaz. Dock har jag väldigt svårt för Tom Cruise. Vare sig om han står på en bil i 150 eller om han står still på marken ;)

2011-01-12 @ 14:43:47
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: emma

Gud va fin blogg :D

2011-01-12 @ 15:58:08
URL: http://emmababy.se
Postat av: MEREI

- beklagar förlusten mot blackpool ikväll..

2011-01-13 @ 01:59:27
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Biff

Vad har den där youtubefilmen med någonting att göra? Måste ju finnas tusen filmer där SG kommer undan med bara ett gult efter någon av sina fega tvåfotstacklingar också??

2011-01-13 @ 08:17:04
Postat av: Mattias

Merei /

Tack, orkar inte ens blogga om skiten :(



Biff /

Ja att Howard Webb ibland tycker vårdslösa tacklingar med dobbarna före är värt ett gult, ibland ingenting och ibland rött. Klart som fan det är ett problem att domarna i PL bedömer olika oavsett om Gerrard klarar sig eller inte.

2011-01-13 @ 16:47:02
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0