Inför Merseysidederbyt

Idag möts Liverpool-Everton på Anfield i en match som alla fall för Liverpool känns som den viktigaste derbymatchen på evigheter. Den onda trenden måste brytas men det blir förstås oerhört tufft mot Everton och speciellt med tanke på att de två starkaste karaktärsspelarna Jamie Carragher och Steven Gerrard saknas i laget. Speciellt Gerrard saknas ju enormt med tanke på hur svaga Meireles och Lucas var i närkampsspelet senast mot Blackpool.

Trots den tuffa inledningen med två förluster för Kenny Dalglish sedan han tog över tränarjobbet efter Roy Hodgson så kommer hemmapubliken på Anfield förstås att hylla King Kenny mycket idag och hoppas att spelarna i Liverpool med fansen i ryggen kan prestera på toppen av sina nivåer idag. Kenny Dalglish har ju som spelare själv varit med om magiska derbyn tidigare  som detta >>

Vad gäller startelvan så känns det nästan omöjligt att sia om den med tanke på den något märkliga uppställningen senast men jag tar för givet och hoppas verkligen att Poulsen och Jovanovic befinner sig långt ifrån startelvan. Lite oklart om Joe Cole är hel men förhoppningsvis, jag skulle gärna se att Babel får chansen men tror inte att det blir så utan jag gissar på denna 4-4-2 uppställning.

Reina
Johnson Skrtel Agger Aurelio
Maxi Lucas Meireles Cole
Kuyt Torres

Liverpool har en svag trupp i år och laguppställningen som var mot Blackpool fick att fundera vad fan som har hänt i klubben på två säsonger??? Saknaden efter Alonso och Mascherano är enorm liksom försvarsjätten Sami Hyypiä. Dessutom har klubben inte haft en högklassig kantspelare sedan Steve McManaman. Trots den svaga truppen så finns det ändå flera spelare som underpresterar och jag hoppas att Kenny Dalglish kan vara mannen som får laget att vända denna miserabla säsong.

Everton har vunnit 3 matcher av 24 på Anfield, må det vara ett gott tecken!!!


Kommentarer >>
Postat av: MEREI

- Vafan, jag som ville se en röd vinst från er sida också! Men ett poäng är ingenting att klaga på, eller kanske om jag hade sett matchen men det gjorde jag ju inte! Hörde att holländaren kvitterade via straff så man kan ju säga att slutet var gott! Tottenham- Manchester slutade ju också oavgjort :) Aja lycka till nästa vecka :)

2011-01-16 @ 20:15:05
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Nja har lite kluvna känslor efter matchen men ok med en poäng men Liverpool hade behövt en seger kan jag känna.



Hyfsat situation som Roma avgjorde på också, gissar att det blev ett rejält jubel då!

2011-01-17 @ 08:31:58
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: MEREI

- haha jag kan tänka mig det ! ja det kan man säga.. men daglish får försöka kamma hem tre poäng mot wolverhampton! tror att det kommer bli en jäkligt svår match men jag håller givetvis alla tummar och tår för er!

2011-01-17 @ 17:51:30
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0