Idrottsgalan 2011

Kikade på handbollen igår och direkt efteråt så kikade jag på den långa Idrottsgalan som jag hade inspelad. Djävligt skönt att kunna spola förbi vissa sångnummer och alltför pinsamma tal. Galan var väl lite upp och ner, stundtals rolig och stundtals väldigt seg men nu när det är så populärt att såga dessa galor så måste man inse att det väl inte är helt lätt heller. Fast även om Robin Poulsen skötte sig bra som programledare så är vissa av hans ståuppskämt allt för dåliga precis som i hans utmärkta talkshow för övrigt.

Idrottsgalans stora snackis måste väl ändå bli hur i hela friden Therese Alshammar kunde vinna Jerringpriset??? Hon är enligt mig absolut en värdig vinnare och en grym idrottstjej men det jag inte förstår är hur hon kunde få mest röster av svenska folket då hon inte direkt är folkkär eller glänst i OS under året som brukar ge många röster. Min gissning är att simmare runt om i landet förenat sig och tokröstat samtidigt som de olika skidåkarkandidaterna snodde röster från varandra. Fast som sagt helt ok med priset till Alshammar!

Lite övriga korta synpunkter på galan:

- Anja Pärssons brons efter vurpan var min "Årets prestation"
- Svenska hockeyspelare lär aldrig vinna några priser vad de än gör, trist nog.
- Roligt att se inslag från SVT-Uppvärmningen från OS som var en höjdare!
- Stort att se Bröderna Mahre dela ut pris till Ingmar Stenmark, vilka minnen!
- Vem sköter om inbjudningarna? Hur kan t ex Malin Ewerlöf Krepp ha inbjudan varje år?
- Skämten om Foppas skador känns otroligt tröttsamma och ONÖDIGA!
- Ett pris till årets tv-sportögonblick vore roligt att få se i framtiden.
- Marcus Hellner blev galans kung och det var också ok i mina ögon.



Kommentarer >>
Postat av: mimmi

jag har kommit till final i en fototävling, och det är en tävling jag verkligen vill vinna så jag skulle bli jätteglad om du kunde rösta på mig, jag är bidrag nummer 2 och om jag vinner så tänker jag länka alla som röstat på mig i min blogg så du har inget att förlora på det!:) hoppas du vill rösta på mig, kram!



här är tävlingen:

http://joonnas.beldo.se/entry/7322#comment

2011-01-18 @ 19:32:22
URL: http://enballerina.beldo.se
Postat av: MEREI

- Blä gillar inte Therese, men vem fan är Malin Ewerlöf Krepp? Hahaha roligt efternamn hade hon så jag kanske borde googla henne.. men äh orkar inte! Tycker inte man ska skämta om någons skador men det finns ju vissa som tycker det är kul.. haha sjukt! Aja, hoppas du haft en bra dag!

2011-01-18 @ 22:58:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Nezik

Hennes vurpa var ju jäkligt otäck, kommer ihåg när jag såg den tävlingen, trodde hon aldrig mera skulle åka skidor mera, jävligt starkt av henne att komma tillbaka!



Sedan tycket jag att alla sådana här galor, är väldigt töntiga och tråkiga. Bara en massa otroligt tråkiga skämt ...



YNWA LAD !!

2011-01-19 @ 17:14:43
URL: http://nezik.blogg.se/
Postat av: ullisar

Bästa TV-sporthändelse. Det var en bra idé!



Såg inte hela galan (vem orkar liksom?) och såg Robins Zlatan på datorn nyss. Han är jäkligt bra. Undrar om Zlatan håller med? ;)

2011-01-20 @ 00:12:05
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0