Efterlängtad seger

Liverpool tog en väldigt efterlängtad bortaseger med 3-0 mot Wolverhamton i helgen! Jag tycker Liverpool gjorde en bra bortamatch och helt klart går det att se vissa tydliga skillnader i spelet nu när Kenny Dalglish har tagit över efter Roy Hodgson. Framförallt så pressar Liverpool högre upp i planen vid försvar, långbollarna är färre och framförallt gladdes jag åt att se våra centrala mittfältare komma med så mycket i djupledsspelet. Äntligen så finns det lite folk i straffområdet när inläggen kommer, det har jag saknat både under Rafa och Roy tidigare.

Jag ska villigt erkänna att jag svor framför tv:n när jag såg Liverpools startelva med danske Poulsen som central defensiv mittfältare ihop med Lucas Leiva. Poulsen kommer aldrig vara en spelare för en klubb som vill aspirera på en topp 6 position i Premier League enligt mig men här gjorde han ändå en helt ok match måste jag säga. "Man of the match" annars var ändå portugisen Meireles som avgjorde med sitt snygga 2-0 mål och gjorde en kanonmatch i den offensiva mittfältsrollen.

Matchen spelades på en bedrövlig fotbollsplan med en sömning kommentator vilket ingav en nostalgikänsla från 80-talets Tipsextra. Förutom vissa svackor i spelet så var det enda negativa annars att Kenny och övrig ledarstab igen visade att de precis som sina företrädare inte är mycket för att göra byten i onödan vilket jag tycker är trist. Fast hur som helst en viktig seger i marchen uppåt i tabellen och nu måste det bli något nyförvärv i veckan också!!! Gissar att Blackpools Charlie Adam blir det första nyförvärvet!

Mina spelaromdömen denna match (Betygskala 1-5):

Pepe Reina, 3 - Gjorde det han skulle och är underbar med fötterna och utkasten.

M Kelly, 2 - Påminner mig en del om en ung Carragher och spelar stabilt utan att glänsa.
Skrtel, 2 - Får godkännt men är ute och cyklar en del och är ofta en svag länk i startelvan
Agger, 3 - Stabil match av dansken och varje match utan ny skada känns som en framgång
G Johnson, 3 - Skötte sig bra defensivt och är ett hot offensivt men kom inte upp så mycket

Lucas Leiva, 3 - Förutom de onödiga frisparkar han drar på sig så gör Lucas en bra match igen
Poulsen, 2 - Gör helt ok match och kom med offensivt i första, tröttnade rejält sen o byttes ut

Kuyt, 3 - Holländaren har varit ojämn i år men slet som vanligt och verkar på väg uppåt
Meireles, 4 - Bästa matchen sedan ankomsten, fint passningsspel, mycket kreativt i djupled
Maxi, 2 - Sliter mycket och är alltid godkänd men är för medelmåttig spelare enligt mig

Torres, 3 - Tvåmålsskytt och känslan är att han är på väg mot storformen, minus för gnället



Kommentarer >>
Postat av: Karin

Faktum är att jag sitter vid tennisbanan just nu. Fem min kvar till jag ska spela.. men tyvärr får jag ju aldrig själv vara med på nån tennisbild, har ingen som fotar haha men nån banbild kanske jag kan fixa med någon gång;)

Hoppas du får en tisdag!

2011-01-25 @ 04:40:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

- Meireles mål var sjukt snyggt och Torres två mål var heller inte illa! Känns skönt att Liverpool är tillbaks på banan igen men nu gäller det att fortsätta vinna också -såklart! Blev dock lite chockad att du inte tog med helgens stora snackis om den kvinnliga linjedomaren.. haha blev överraskad när jag såg det -men det var ju tur att hon skötte sig! Vi får väl se om Liverpool lyckas köpa något nu innan vinters transfermarknad bommar igen sina dörrar! Men grattis ännu en gång till vinsten :)

2011-01-25 @ 05:40:11
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Karin /

Så det är till Bangladesh man ska resa för att kunna spela lite tennis alltså :) Hoppas matchen går bra!



Hoda /

Ja den snackisen om linjedomartjejen tog jag inte med men hon ska ha stort djävla beröm för sin insats där hon t ex inte vinkade av vid Torres första mål som många andra linjedomare hade gjort!



Jag börjar bli rädd för att det inte blir någon värvning men å andra sidan skulle jag bli väldigt förvånad nu när de verkligen jagar spelare intensivt. Problemet med nya ägare är ju att säljande klubbar försöker suga ut så mycket pengar som möjligt så det blir lite överpriser men vi får se.

2011-01-25 @ 07:56:02
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0