Min Ledsenlåt

Att ta fram en låt som gör mig ledsen är inte så svårt.  De starkaste ledsenlåtarna är ju dem som jag främst förknippar med minnen från tider då någon närstående har gått bort. Den låt jag valt blir en låt som spelades på min pappas begravning år 2003. En vacker låt tycker jag men som känns jobbig att lyssna på då den så starkt förknippas med min pappas bortgång.

Sorgen förändras ju lite med åren som går men saknaden av pappa är fortfarande enorm.


"Time To Say Goodbye" med Sara Brightman & Andrea Bocelli

Kommentarer >>
Postat av: jerpa

Ja den låten valde mamma på mormors begravning, kan även ha varit med på morfars.

2011-04-27 @ 19:14:08
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Johan B

Den är mäktig. Minns att Paul Potts gjorde den riktigt bra i Engelska Talang.



Har ingen låt som direkt gör mig ledsen vad jag kommer på just nu. Men det finns ju sorgliga eller finstämda låtar som påverkar en.



Väljer "Who wants to live forever" med Queen. Mäktig melodi och bra text och passade så bra i Highlander filmen.



2011-04-27 @ 22:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0