Min HTC Desire är tillbaka

Min HTC Desire är nu äntligen tillbaka efter 9 veckors reparation där de nu har bytt moderkort på mobilen och den verkar äntligen fungera som den ska. Har läst hundratals positiva recensioner om HTC Desire men självklart skulle just jag få ett Måndagsexemplar! Jag och hemelektronik är ett kapitel för sig men skitsamma nu kan jag leka med min mobil alla fall. Tina har förresten också köpt en HTC Desire nu så vi får tävla om vem som inte ska köra bil framöver då det ju är mycket roligare att sitta bredvid och leka med mobilen. Fast det går nog över det också :)

Ett råd jag kan ge till andra som skaffar t ex en HTC Desire är att skaffa ett GMail-konto (Google) om man inte har det och att i så fall se till att man direkt när man startar telefonen första gången ange dess användarnamn och lösenord. Annars kan detta orsaka stora problem när man försöker göra det i efterhand och senare försöker få till det här med kontaktlistan via Sim-Kort till Googlekontakter och sedan synca mot telefonen mm. Jag tycker det är kanon att numera ha kontaktlistan på GMail så att man lätt kan gå in via datorn och redigera kontakter, ändra nummer mm. som sedan i samma sekund uppdateras i mobilen. Inget mera strul om man har kontakter på SIM eller telefonens minne alltså!

Appar är ju den stora grejen med Android-mobiler och här är mina i nuläget:


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0