Max ordförråd

Det är på gott och ont att Max ordförråd utvecklas allt snabbara. Det finns inget härligare än när Max spontant säger "jag tycker om deej" eller "jag älkar deej" men den sista veckan har en del andra uttryck blivit allt vanligare. Max har börjat att ibland sucka högt och så säger han "fan, fan, fan" lite mumlande! Undrar vem han har fått det ifrån, ha ha.

Så nu måste jag börja vårda mitt språk lite bättre men det är svårt i dessa tider med stressiga svinkalla morgnar med en ibland supertrotsig son som kan göra mig galen. Andra populära ord i dessa trotstider som egentligen som för så många andra är värst tiden mellan kl 17-19 är INTE, INTE, INTE och NEEEEJ!

Jag har ingen som helst aning om hur duktig andra barn är på att räkna i den ålder Max är i (2 år och 9 månader). Fast alla fall så kan Max räkna till 29 nu även om det inte är varje gång han hamnar rätt. Ord han fortfarande har svårt med är farmor=saamoo, smörgås=fröllo, max=mask och lite flera andra som jag inte kommer på i nuläget.


Max bakar!

Kommentarer >>
Postat av: Linda

haha ja nu får man tänka sig för vad man säger, de snappar upp fort - speciellt fula ord o meningar! Max är jätteduktig, om än har jag själv ibland svårt o höra vad han säger - men det kommer ju det med ;-)

2010-09-30 @ 09:58:19
Postat av: Johan B

Ja du det är roligt det där med ord och meningar. Kajsa 4,5 år kan fortfarande inte säga "två" och "tvätta", det blir pjål och pjätta. Men oj så sött det blir. Sen rättade hon mig en gång då jag sa åt henne att lägga borsten i hennes fack. "-Pappa, man får inte säga FUCK!", drar hon till med då... hahaha

2010-09-30 @ 19:44:32
Postat av: ullisar

haha! jag fick nästan för mig att det var min äldsta dotter du skrev om här ;D

2010-10-02 @ 00:24:14
URL: http://ullrika.se
Postat av: Nina

Mmm, dom snappar upp kan jag lova! :) Tänk när jag svor i bilen i tid och otid och Elliot 5 år mumlar, "hur kör du jävla kärring" i baksätet. Okej, där fick jag mig en tankeställare. Haha...



Vad stooooor han blivit Maxen, det är ju helt sjukt vad tiden går!

2010-10-03 @ 06:32:26
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0