Kylig Måndag

Imorse var det riktigt kallt ute och jag fick en otäck påminnelse om hur det kommer att kännas vid ungefär 100 st kalla dagislämningsmorgnar framöver. Tur att vi har garage för att skrapa rutorna på bilen ogillas kraftigt! Imorgon den 12:e hade vi tidigare lite planer på att vi skulle lämna landet för att åka iväg på en solresa men så blir det inte. Tinas mamma har i helgen fått varit på sjukhuset igen och som läget är nu så känns det inte bra att åka iväg. Trist som fan förstås men i det här sammanhanget så är det ju inte oss det är synd om.

Tina har tillbringat en del tid inne på sjukhuset i helgen och sov där inne i Lördagsnatt. Nu är läget alla fall för tillfället lite stabilare med Tinas mamma men usch vad hon får genomlida mycket. De som aldrig har haft en nära anhörig cancerpatient kan nog inte ana vilket helvete det är och att som nära anhörig se en person man älskar tyna bort är obeskrivligt smärtsamt. Som jag skrivit förr så har jag alltid varit sjukhusrädd och den rädslan mildras ju inte när jag nu vid flera tillfällen ser hur mycket som borde kunna fungera bättre i Sverige år 2010!

I Lördags satt jag och tänkte tillbaka på år 2009 som på många sätt var ett otursår med sjukdomar och elände. Jag kan ju inte direkt påstå att detta året blev bättre och efter allt som har hänt så finns det tyvärr även en del orosmoln och problem om saker som jag inte vill gå in på här. I både min pappas fall och nu med Tinas mamma så var/är det svårt när vi runt omkring inte kunde/kan se ljust på framtiden då man tyvärr vet att framtiden kan vara lika med döden för den som har obotlig cancer. I min brorsdotter Olivias fall med leukemin fanns alla fall under en tid hoppet på att hon skulle bli frisk men för Tinas mamma kan vi bara hoppas att hon kan få leva så länge som möjligt och utan att ha alltför ont.

Trots dysterheter i vårt liv så måste man förstås ändå försöka att leva vidare och glädjas åt allt det som är bra i våra liv. Vi är friska, vi har en underbar son som förgyller våra liv och vi älskar varandra mycket. Dessutom har vi har jobb, kompisar, fin bostad mm. och därmed alla möjligheter för att ha det bra i livet. Sånt är viktigt att tänka på i de stunder där man lätt kan känna en viss bitterhet över att våra familjer drabbas av en massa skit. Sedan är man ju inte mer än människa så jag kan precis som många andra beklaga mig över småsaker som egentligen är lyxproblem.


Starkare än ord med Peter LeMarc som också har drabbats av cancer

Kommentarer >>
Postat av: Linda Andersson

Cancer är en jobbig sjukdom, och många gånger så betyder den ju tyvärr att livet närmar sig sitt slut. Jag tänker på er!!



Måste förresten fråga dig om du hittat någon bra app som man kan blogga med? Jag har provat med 2, men båda är ju bara på kinesiska - ett språk jag inte är så bra på...

2010-10-11 @ 13:11:23
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Tack! Nä Linda jag har inte kollat så noga men pratade med tjejen om det också eftersom hon numera har en desire också o gärna ville veta. Får återkomma ifall jag kommer på något eller så får du tipsa om du hinner före.

2010-10-11 @ 13:52:48
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack för att du är du och finns för mig i alla lägen i livet. Tillsammans är vi starka. älska

2010-10-12 @ 10:01:00
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: ullisar

jag har missat att din Tinas mamma är så sjuk. fy så hemskt, och så jobbigt ni måste ha det. det väcker många otäcka minnen förstår jag...



tänker på er båda två och hoppas ni - precis som du skriver - kan finna lycka och lugn i er fina underbara Max!!

2010-10-20 @ 10:16:21
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0