Digitalisera gamla foton

Jag skulle gärna vilja digitalisera en hel del av mina gamla pappersfoton från förr. Den stora frågan nu är ju om man ska leja bort detta tidskrävande jobb till en firma och förmodligen få betala rätt dyrt för det eller hyra/köpa en scanner för att ordna det själv. Jag hade ju en scanner förr som jag sålde och att köpa en ny känns ändå lite onödigt då man ju inte kommer att scanna särskilt mycket i framtiden.

Någon som har gjort detta nyligen och har förslag/tips på det bästa sättet?

Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Tja, har ni kanske en scanner på ditt jobb? Jag scannade några foton på mitt jobb förra veckan och det gick smidigt och relativt fort ändå.

2010-10-18 @ 19:57:25
Postat av: Mattias

Ja vi har en gammal scanner så jag har tänkt tanken på det men det är rätt värdelös verkar det som så jag vet inte om det är värt. Vi får se hur jag gör. Vore t ex djävligt roligt att få in alla Lillsvedsfoton digitalt. Synd att vi är gamla som dinosaurier o inte hade digitalkamera tidigare i livet.

2010-10-19 @ 08:19:38
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Karin

jo det värsta är att de påverkar mig så sjukt mkt dagen efter...

2010-10-19 @ 12:51:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jerpa

Med rätt ljus och utan reflexer kan du ju fota bilderna på nytt. Har för mig att moderskeppet skrev om det för några år sen.

2010-10-19 @ 14:52:14
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Telly

Every time I do that, I find tiny pieces of dust on the glass of the scanner. It drives me crazy !

2010-10-21 @ 16:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0