Mikrofonkåt

Vilken dunderhit TV4-programmet "Så Mycket Bättre" har blivit! Jag själv öste ju beröm över programmet direkt efter del 1 och av Facebook, kommentarer i tidningar mm. att döma så är det väldigt många som tycker det är ett underbart program precis som jag. Så skönt att bara se ett trevligt underhållsprogram med musiktema där trevliga artister umgås och tolkar varandras hits på ett spännande bra sätt.

Gårdagens program med Petter som huvudperson var jättebra. Jag har inte följt Petters karriär så jättenoga men tycker precis som deltagarna i programmet att han verkar vara en härlig människa som dessutom har gjort en hel del väldigt sköna låtar även om jag inte gillar Hip Hop speciellt mycket. Många bra versioner av hans låtar igår där jag tyckte samtliga gjorde det bra och tänk att en låt kan låta så bra i så olika versioner.

Bäst igår var September som i och med detta program och sina grymma tolkningar av de andras låtar lär få ett stort genomslag i Sverige som artist då hon verkar vara förvånansvärt anonym för den breda massan. Själv har jag alltid tyckt att hon har gjort väldigt bra partymusik men hon har verkligen imponerat sång och artistmässigt i denna programserie. Hennes version av Petters "Mikrofonkåt" igår lär ju spelas flitigt på dansgolven runt om i Sverige ifall de ger ut den på skiva! 


Kommentarer >>
Postat av: Linda Andersson

Jag hoppas verkligen att de ger ut någon form av tolkningsskiva, för själv är jag väldigt förtjust i flera låtar. Missade tyvärr det allra första programmet, där man tolkade Lasse Berghagens låtar, men det går ju alltid att se i efterhand =).

2010-11-07 @ 17:12:35
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag tror säkerligen att låtarna kommer att släppas på skiva och Petters tolkning av Sth i mitt hjärta finns ju redan på Spotify såg jag.

2010-11-09 @ 15:30:42
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

- såg detta youtubeklipp för någon dag sedan och fy sjutton vad bra hon är!

2010-11-11 @ 20:39:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmm jag tyckte oxå hon var bäst den gången, skitbra tolkning alltså!



Gillar också programserien, tycker den är skitmysig :)

2010-11-12 @ 15:27:31
URL: http://levinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0