Kungen i blåsväder

Oj vilket liv det är i media nu då boken om Kungens privatliv har kommit ut i dagarna. Även om boken belyser andra ämnen vad gäller kungens privatliv så kommer den stora snackisen förstås att bli alla hans kvinnoaffärer. På internet så har det florerat många rykten om kungen i flera år och nu kommer dessa rykten alltså upp lite mer i dagsljuset då kvällstidningarna lär frossa i detta många dagar framöver.

De flesta av oss är ju rätt nyfikna på skvaller och jag gissar att denna boken kommer att sälja enormt kan jag tänka mig. Kungahuset med alla sina miljoner de får brukar ju inte utsättas för den här typen av offentlig granskning och visst förstår jag dem som kritiserar journalistiken kring detta. Ska journalister framöver börja granska kända högt uppsatta människors privatliv med otrohetsaffärer mm. så lär de ha mycket att gräva i.

Det är ju ingen chock om det som står i boken stämmer. Kungen är liksom inte den första rika berömda mannen med makt som i så fall verkar ha svårt att stå emot frestelser av det motsatta könet. Kvinnor dras som flugor till kändisar oavsett om det handlar om en pajas som Nemo i en dockusåpa eller Sveriges konung. Så det låter väl inte helt otroligt att Kungen svinat runt en del på sina privata rikemansfester t ex med "Noppe" och gänget.

Kungen skulle tydligen läsa boken själv idag och han kommer gissningsvis förstås att förneka allt. Vad Silvia tycker egentligen lär vi aldrig få veta? De kanske har en sån uppgörelse som en del andra fruar till kändisar verkar ha eller så blir hon rosenrasande men får bita ihop och fortsätta visa upp sitt stelopererade leende utåt sett. Hur som helst så lär inte Kungen ha en av sina bättre dagar i livet när han ska läsa igenom boken och kommentera detta på en presskonferens senare idag.


Kommentarer >>
Postat av: anna

jag har inte orkat sätta mig in i det där riktigt :P



sv: tack så jättemkt! kul med lite ny design. åh ska du? Håkan är ju alltid fantastisk live så lär bli en grym recension :) vart spelar han i sthlm? globen?

2010-11-04 @ 10:49:03
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Mattias

Han spelar på Hovet i Sth! Blir första gången jag ser honom så det ska bli grymt! Spännande att se hans låtlista i Göteborg på Lördag.

2010-11-04 @ 11:05:37
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

- HAHAHAHA snacka om att bilden verkligen passar in i texten! Lär bli kul att se vart det hela leder till och jag tror heller inte Silvia kommer säga så mycket.. men men vi får se!

2010-11-04 @ 15:17:47
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Lina

Är inte ett dugg intresserad av att läsa den där boken faktiskt. Ska man skriva en sån här bok fungerar det inte med icke angivna källor, det säger ju sig självt. Känns inte jätteseriöst och jag är inte förvånad över att svt drog sig ur. Sedan att man skriver om Camilla Henemark utan att ens prata med henne (bortsett från "privata samtal" då och då under 20 års tid) känns inte heller proffsigt. Jag hade gärna läst vad hon haft att säga nu, inte vad den där journalisten säger att hon berättat för honom för 20 år sen. Granska eller inte granska är inte frågan egentligen, frågan är hur man granskar.

2010-11-04 @ 23:30:45
Postat av: ullisar

säger som Lina, jag är totalt ointresserad! precis som av skvaller överlag. faktiskt :)

2010-11-07 @ 22:32:17
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0