Sista April

Jag kom ju hem på Torsdagen och på dagen efter på Sista April så var vi bortbjudna hem till Nisse och Susanne på lite barnfritt partaj men eftersom morsan skulle till sin "gube" i Rättvik så hade vi ingen barnvakt och fick ta en lugn hemmakväll istället. Det gjorde mig inget att missa partajandet eftersom det blev en del sånt under resan men det hade ju förstås varit roligt att få umgås lite med de andra paren.

Under kvällen small det rejält runt huset då det sköts fyrverkeri och smällare för fullt. Med risk för att låta som en gammal gubbe tycker jag inte att det finns mycket som är bra med sånt då det mest innebär att en massa djur är skräckslagna och sen så skadas ju massor av ungdomar denna helg. Så även om jag själv som grabb gillade att pyssla med smällare så skulle jag inte ha något emot ett förbud. Sen kan folk lägga pengarna på bättre saker istället!

Istället för partaj blev det en vanlig Fredagskväll för oss om innebar godis framför tv:n. Under Lördagen så blev det en väldig massa städning, tvättning hela dagen då vårt hem sett ut som ett bombnedslag de senaste veckorna då vi har så djävla mycket prylar överallt just nu. I veckan ska vi åka till sopstationen flera ggr då hela altanen är full med grejer som blivit kvar där hela denna Sibirienvinter!

I Söndags jobbade Tina så Max och jag fick umgås lite själva denna soliga dag. Förutom att jag med Max hjälp städade lite ytterliggare så var vi utomhus en hel del. Vi tillbringade någon timme i lekparken, krattade lite löv på vår gräsmatta och så fick Max erbjudandet att prova grannens el-motorcykel som dessutom var till salu så den kommer säkert hamna hos oss inom kort gissar jag, ha ha. Fan vilka roliga grejor dagens kids får leka med, blir ju lite avis!!!

På eftermiddagen kom Tina hem och skyndade sig förbereda ett barnklädesparty för några tjejer så jag flydde till övervåningen där jag kunde kika på lite spännande avsnitt av 24. Senare på kvällen kikade jag på lite inspelad ishockey samt såg hur Liverpool hjälpte Chelsea att förmodligen vinna ligen. Vilken skitsäsong detta har varit för mitt Liverpool och nu får man hoppas på både nya ägare och ny tränare till nästa säsong!

Nu väntar ny jobbvecka!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0