Schlagerfiaskot

Nu har jag inte sett mer än någon liten glimt utav semifinalerna i Eurovision men kikade lite på de här inför-programmen så har väl hört en del låtar alla fall. Nu åkte vår svenske Anna Bergendahl ut igår och djäklar vilka krigsrubriker våra kära kvällstidningar kommer med! Av insändarkommentarer att döma så verkar även svenska folket rasa mot det mesta och nu låter det plötsligt som om alla visste att den här låten skulle misslyckas.

"Lägg ner skiten" "Avgå Björkman" är väl de två vanligaste rubrikerna och personligen tycker jag det är märkligt att så många vill avsätta Christer Björkman? Precis som om det är han som röstade fram vår segrarinna i Melodifestivalen eller på egen hand tar ut låtarna till deltävlingarna? Precis som om det skulle vimla av världsberömda svenska låtskrivare och stora artister i den svenska tävlingen ifall Björkman försvann? Dessutom är det ju sen svenska folket och en jury som avgör vinnaren.

Jag tycker nog tvärtom att han tillsammans med sina medarbetare har gjort den svenska melodifestivalen till en hyfsad succé och finalen i Globen håller ju oftast rätt bra klass tycker jag. (För att vara melodifestivaltävling alltså) Sen att man ibland har synpunkter på vilka vinnare vi har valt de senaste åren och att man år efter år häpnar över hur märklig musiksmak de andra länderna i Europa har är en annan sak.

Det hade ju varit spännande att fått sett hur Saleem Al-Fakir eller Eric Saade hade lyckats med sina låtar men ändå inte alls säkert att de hade gått vidare heller. Personligen kvittar det hur det går i den "stora" Eurovision för mig då jag tycker den svenska tävlingen är roligare men att dra sig ur låter väl onödigt? Det kan ju säkert vara en kul grej för artisterna som vinner melodifestivalen så det är väl bara att köra vidare ungefär lika och vill man inte se "eländet" så finns det ju en fjärrkontroll.


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0