TV-kampen

Fotbolls-VM sänds ju i både SVT OCH TV4 och vilka har vunnit TV-kampen? I de flesta omröstningarna så vinner ju SVT överlägset eftersom många stör sig så enormt på TV4 med all sin reklam. Självklart är det en enorm nackdel för TV4 med all reklam men även när jag fokuserar på annat än det så tycker jag SVT är snäppet vassare under detta VM.

SVT

+
André Pops, Johanna Fränden och Ola Andersson sköter studion kanon.
Bra kommentatorer och bisittare även om Staffan Lindeborg yrar till det ibland.
SVT Play och Facebook mm. fungerar bättre än TV4 motsvarighet. 

-

VM Magasinet är sådär, ibland märkliga gästval och Lilla Sportspegeln-stuk.
Webbsända Uppvärmningen var en succé i OS men nu inte alls lika bra.
Helt ok reportrar som David Fjäll men där är TV4 lite tyngre med Ekwall/Lundh m.fl.

TV4

+
Patrik Ekwall och Olof Lundh! Mycket roligt på webben med dem och via twitter
Anna Brolin är också duktig och främst på Spansk fotboll då.
Duktiga kommentatorer och bisittare. Jens Fjällström = lysande.

-
Peter Jidhe och Anders A är inga minus men sämre än Pops/Andersson.
Han, Svenske mästaren i fotbollskunskap blev ingen dundersuccé i studion.
Reklamen förstås! 12 minuters reklam i 15 minuters paus känns ju sådär va.


Någon mer som har åsikter om VM-sändningarna?


Bilden lånad från Expressen

Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Håller med om allt (som vanligt)... ;-)



Studion i SVT håller nästan OS-klass! Chris och Strömberg och även Gustavsson är riktigt bra som kommentatorer. Gillar Lindeborg som fan, men fotboll är inte hans bästa även om han tar de flesta av fyrans gubbar.



I fyran stör jag mig, förutom det du skriver om, fruktansvärt på Perlskogs engagemang, eller snarare bristen på den. En toppenmatch med brassarna kan om du inte ser bilderna låta som världens tristaste om Perlskog kommenterar. Han sitter och sover sig genom matcherna med monoton röst. Plötsligt kommer han på sig själv och börjar gorma och höja rösten över ett fel inkast (!) eller liknande "icke-händelse". Typ, "-Just ja, cheferna vill att vi behåller tittarna till reklamen, jag måste haussa matchen/spelaren/händelsen nu innan paus!" Ett annat exempel är handbolls VM för damer/herrar.



Lyssna själv i nästa match!!

2010-07-01 @ 14:14:30
Postat av: Mattias

Hade inte tänkt på det angående Perlskog faktiskt men du kan ha rätt i det. Jesper Huusfeldt tycker jag ändå är väldigt bra måste jag säga.



Vilka matcher det blir i helgen! Ska bli roligt att sitta med grabbarna ute i idyllen hos Jonny på Lördag och se matchen med stort M!!! Undrar om jonny kan flytta ut tv:n till deras egna beach med tanke på kanonvädret!



2010-07-01 @ 20:01:38
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ullisar

men ärligt, tycker du verkligen att David Fjäll är bra? han står iofs under "minus" men tolkar det ändå som du är positiv? alltså. han fick mig (oss) nästan att sluta titta på fotbollskväll. rolig att se på, jo, men knappast att lyssna på...



SVT vinner hos mig. inte bara på sin studio och underbara Strömberg: Facbook:en är riktigt rolig också!

2010-07-05 @ 11:28:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Nja jag tycker David Fjäll är helt ok faktiskt i den rollen han har i VM. Japp, håller med om att SVT är klart bäst så roligt att de har bästa semin och finalen!

2010-07-05 @ 15:37:38
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0