Pine Barrens

Jag måste få skriva några ord om ett klassiskt avsnitt av The Sopranos som jag såg för några dagar sedan. Pine Barrens heter avsnittet och det är så sjukt bra! Christopher och Paulie misslyckas med det mesta och går vilse när de ska försöka avrätta och dumpa "The Russian Guy" ute i den kalla vintriga skogen vid området Pine Barrens.

För oss som älskar The Sopranos och dess fantastiska karaktärer som Chris och Paulie m.fl. så blir det sedan stor komik. Tonys ilska, Paulies kommentarer, Bobbys utstyrsel och mobilen med dålig täckning som gör att Paulie totalt missuppfattar Tonys varning om kommandosoldaten de försökt avrätta, ha ha.

Det här är enligt mig nog ett av de tre bästa avsnitten av samtliga under de sex säsonger denna tv-serie sändes. Jag måste även ännu en gång tipsa om Per Bjurmans Sopranos-artikel för en tid sen där han listar sina 10 bästa avsnitt och en massa annat intressant för oss Sopranosfantaster.


Kommentarer >>
Postat av: ullisar

Mattias är klistrad framför TV:n varje kväll klockan elva. själv är jag lite svalare intresserad och tittar om jag inte har nåt bättre för mig. just nu är serien inne i den där våldsamma fasen som gjorde att jag slutade titta när den gick första gången. har svårt för sånt där oprovocerat pucko-våld (om du förstår hur jag menar) men visst är det en bra serie. HBO har väl inte gjort nåt som är dåligt? ;)

2010-07-27 @ 23:55:51
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0