Suveräne Markström

När Johan och Maria hade åkt hem inatt så kikade jag på den inspelade matchen mellan Sverige-Finland i Junior VM där målvakten Jacob Markström ännu en gång visade vilken enorm talang Brynäs har fått fram där och jag undrar hur mycket mer han ska bevisa innan en del hockeymänniskor ska fatta att han självklart är Sveriges bäste målvakt just nu av de som spelar i Elitserien!

Otroligt roligt att se detta Svenska juniorlandslag spela hockey måste jag säga och en favoritspelare hos mig är ju Mattias Tedenby som känns som en ny Mats Näslund men snäppet tuffare! Hoppas bara de talangfulla Skellefteåbackarna inser att man måste spela på ett annat sätt mot Kanada i den förmodade finalen för inleder man som igår blir det stortorsk mot dem! Först ska semifinalen klaras av också, spännande!!!


Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Förutom alla julklappar till Kajsa är junior-VM det bästa med julen numera..

2010-01-01 @ 09:24:44
Postat av: Fredrik P

apropå Tedenby så var han bäst på plan när Brynäs mötte Hv för ca 1 mån sen ....bara en grej jag inte sagt ...väldigt impad av honom jag också...och även Andre petersson är grymt bra..och många fler

resan i ryss matchen började man ju fundera hur backarna ska klara av Canada ...hoppas jag har fel

2010-01-01 @ 18:10:28
Postat av: Mattias

Ja det är otroligt underhållande hockey! Ja Fredde, jag undrar också hur det ska gå mot Kanada. Tänk om ändå Hedman fått vara med men men nu ska USA besegras först vilket inte heller borde vara så lätt gissar jag.

2010-01-03 @ 07:20:30
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0