Sjukt igen

Här hemma har vi massor av sjukdomar igen och året har ungefär börjat på samma dåliga sätt som 2009. Tina var ju magsjuk för över en vecka sedan och vi trodde nog att vi killar hade klarat oss när Max började kräkas på Lördagskvällen. Då hade han redan varit hemma från dagis pga sin hosta någon dag förresten. Sedan fick jag smittan någon dag senare men börjar känna mig bättre igen nu efter några dagars märklig magsjuka.

När Max magsjuka började bli bättre så fick han öroninflammation igen och när Tina tog med honom till doktorn så verkade det även som om han spräckt trumhinnan. Ny penicillinkur igen då tyvärr och vi får hoppas att Max inte får några fler öroninflammationer sedan på en lång tid framöver för annars blir det nog en operation som var på gång redan under fjolåret då han ju verkar vara ett "öronbarn".

Nu blir ju Max hemma från dagis några dagar till så jag blir hemma hela veckan men känner mig ganska less på innelivet just nu och vill att alla vi ska vara friska så vi kan jobba och Max kan gå på dagis. Längtar även efter träning och får en sån där lite tjurig abstinens som jag alltid får efter några dagar ifrån innebandyn men samtidigt har jag ju i mina tankar ständigt folk i min närhet som har det miljoner gånger mycket värre så då ska jag verkligen inte klaga över lite "ofarliga" sjukdomar och träningsbrist.

Tillägg:
Morgonen efter detta när jag hade suttit uppe och tittat på hockey hela natten så vaknade Tina och var rejält magsjuk IGEN!!!!! Tredje gången i år och för andra gången på två veckor! Sen låg hon däckad i sängen ett helt dygn förutom toalettvändorna medan jag och Max flyttat ner till nedervåningen. Där sprack min lilla plan att kunna sova lite på dagen då jag nu fick ta hant om Max också och när han natten till idag (Fredag) hostade större delen av natten så var jag den tröttaste människan i Sverige gissar jag. Idag verkar Tina ha slutat kräkas alla fall och nu ska jag sanera hela djävla huset och så hoppas jag att mina två sjuklingar blir frisk snart samt att Tinas magsjuka inte tar ett nytt varv på oss grabbar, brrrrrrrr!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0