Klart för Idolfinal

Idol känns tyvärr inte alls särkilt intressant eller spännande numera förutom att man vill se den låten som den givne vinnaren Jay Smith framför. Jag måste säga att juryn hade givit Olle en ganska trist glänsarlåt och jag hade gärna sett honom i finalen då jag tror att han skulle kunnat göra väldigt bra ifrån sig om han fick välja låt själv som passar hans speciella röst. Hur som helst så bra kämpat av Minnha som ju åkte ut rätt tidigt men kom tillbaka och tog sig till finalen ungefär som Agnes gjorde ett år!

Vad gäller Idol så förundras man ju ibland över hur snabbt många av dem försvinner från rampljuset och aldrig hittar tillbaka men samtidigt så blir det där snacket ibland överdrivet. Bert Karlsson sa det t ex på en föreläsning nyligen att absolut ingen från Idol blir något. Det var väl att ta i och han kan ju t ex läsa den här artikeln från tidningen New York Post om artister att hålla ögonen på år 2011! Där dyker Tove Styke upp och spås en lysande framtid så vi får se hur det går för henne.

En annan Idol som ju borde kunna få en bra karriär är ju Jay Smith! Vad jag har förstått så är hans nuvarande band inte helt okända heller men hans röst borde ju kunna få större rockgrupper att sukta efter honom. Han skulle ju passa perfekt att sjunga i nån grupp som Nickelback t ex. Även Jay Smith har ju via Youtube börjat få uppmärksamhet från USA och speciellt efter att Perez Hilton twittrade om "this amazing video" som i klippet nedan. Vi får se hur det går för Jay men att han vinner Idol har varit klart länge!


Jay Smith - Like a Prayer

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

- du har ju fan koll på allt! imponeras av dig! har aldrig i hela mitt liv sett ett avsnitt av idol men jag tycker bannemig synd om olle som förövrigt blivit fjortisarnas stora favorit. jay kommer utan tvekan vinna, minnah har ingen chans och är förresten ingen bra artist!

2010-12-06 @ 18:56:15
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: ullisar

va häftigt att han fått utrymme i USA? det hade jag ingen aning om!



på ett vis är det väl så att Idol spelat ut sin roll kanske. går programmet fortfarande i US t ex? som jag förstått det så headhuntas deltagare till Idol på samma vis som till alla reality såpor. fusk? tja. det är TV. det är så det går till.

2010-12-07 @ 13:38:36
URL: http://ullrika.se
Postat av: GUESS WHO?!

- ja honda har jag älskat riktigt länge! han är grym som fan! jaså? liverpool är ju ute efter många ! där ser man :) vi får se hur det blir !

2010-12-07 @ 20:32:21
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0