Avgå Roy Hodgson!

Om Liverpools nya ägare har tvivlat angående Roy Hodgsons framtid i Liverpool tidigare så borde det nu vara kristallklart för John W Henry och de andra vad som måste göras efter gårdagens miserabla insats hemma mot Wolverhamton där det blev förlust med 0-1!!! Liverpool har gjort många otroligt bleka insatser i år men gårdagens match hemma mot ligajumbon slår nog alla rekord. Då ska man även veta att Wolves saknade några spelare!

Som jag hade längtat efter att få se Liverpool spela igen då två matcher tidigare under julen ställts in pga den här djävla snön som inte bara orsakar problem i Sverige. Min glädje och entusiasm framför tv:n förbyttes ganska snart i en slags förtvivlan och ilska över att se mitt kära Liverpool spela en sån bedrövlig fotboll helt utan glöd. Detta efter ett långt speluppehåll och t ex med Steven Gerrard tillbaka i laget efter den senaste skadan.

Spelarna i Liverpool som t ex en sorgsen icke kämpande Torres ska självklart ha massor av kritik och sedan vet jag att Liverpools trupp inte är tillräckligt bra för topp 4 men så illa som det såg ut igår får det bara inte se ut! I mina ögon borde Roy Hodgson ha sparkats för längesen då han har gjort massor av dåliga saker sedan han tillträdde som Liverpooltränare och stämningen i och runt klubben är nu katastrofal! Det var längesen man hörde såna burop på Anfield som igår och de flesta fansen är ju överrens om vad som måste göras!

Några skäl varför Roy måste bort:

- Saknar helt offensiv spelidé vad det verkar
- Spelar Meireles på en kant i match efter match
- Har ett uselt bortafacit även i andra klubbar men kör på i samma stil.
- Tror inte på matchcoaching genom byten och gör märkliga defensiva byten ideligen
- Förordar ett spel som t ex spelare som Agger och Torres inte alls gillar
- Rangordnar vår bäste mittback Agger som 4:a bakom tre medelmåttiga träbensbackar
- Värvade spelare som Konchesky och Poulsen vilket bara det borde innebära sparken
- och mycket mycket annat som jag inte orkar rabbla upp!



Kommentarer >>
Postat av: Fredrik P

tyckte du skrev lite luddigt...du vill alltså ha bort honom ?!..........;-P

2010-12-30 @ 12:06:11
Postat av: Mattias

Brukar ju va lite försiktig med mina åsikter jag men ungefär så alltså :)

2010-12-31 @ 07:30:52
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0