-23

Stod det på termometern imorse, helt sjukt kallt och just nu drömmer jag mer än någonsin om att vara i ett varmare land. Igår var jag hemma och Vabbade med Max då han var lite hängig men ingen större fara med honom så nu är han på dagis igen idag. Igår passade vi på att städa lite hemma, leka en hel del och sedan hade jag lovat honom att baka så det var bara att ta fram mina avancerade bakkunskaper som är lika med noll.

Max älskar att fixa i köket och han ställde sig genast vid diskbänken med kokboken framför sig och började grubbla högt på vad vi skulle baka. - "Inte fiiiisk och inte kyckling utan något som smakar lite kaka" sa Max medan han bläddrade i kokboken. Vi bestämde oss för att baka muffins och till skillnad mot för den gången när jag gick i sjuan så visste jag nu vad bakpulver är för något så muffinsarna blev inte platta den här gången.

Eftersom Tina var på julfest med jobbet igår så tänkte jag skippa Onsdagsträningen men då kom morsan förbi en sväng så jag kunde åka iväg och träna. Vi var bara sex st så det var jobbigt men väldigt roligt som vanligt! Jag skulle kunna spela innebandy eller tennis dygnet runt för det är så djävla roligt!!! Kul att min kompis Jonny är med nu igen också så att vi får träffas lite oftare, synd att hans opererade höft verkar fortsätta göra ont bara.

Igår kväll så fick Max öppna det första paketet i sin julkalender med 24 paket som Tina har fixat. Han var exalterad och blev jätteglad över att få en dinosaurie som är något av hans favoritdjur. Sedan sov Max med dinosaurien i sin hand hela natten tills han började leka med den mot min rygg ca kl 05:30. Efter lite trots och stress så blev det en trist dagislämning i Sibirienkylan där Max blev jätteledsen när jag gick ifrån dagiset vilket han aldrig brukar bli. Vet ju att det går över fort men det svider i hjärtat när det händer.

Nu ska jag hämta Max på dagis och sedan blir det lite innebandyträning ikväll igen. Tina skulle promenera hem till sin mor efter jobbet. Stackars svärmor har haft väldigt ont igen nu i några dagar och har även mått dåligt efter cellgifterna. Tycker så otroligt synd om stackars Jette och det är fruktansvärt att all smärtlindring hon får inte biter på helvetessjukdomen. Något som känns mer spännande och roligt är ju att vi väntar på besked från BB där Tinas syster Linda och Jerker förväntas bli föräldrar idag!!!

Kommentarer >>
Postat av: Linda Andersson

Cancer är en hemsk sjukdom, förstör så mycket, och dödar alldeles för mycket. Idag kan man heller inte lägga kraft på att läka, utan den lilla kraft man kan uppbåda går till att bråka med olika instanser, som försäkringskassan. Otroligt synd tycker jag.

Kul med tillökning, hoppas att allt kommer att gå bra för Linda och Jerker!

2010-12-02 @ 20:07:12
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: ullisar

han har blivit så stor på så kort tid nu, lille Max! bakar muffins med pappa å allt :)



hälsa Tina mycket och ta hand om henne extra gosigt. fy. jag kan inte ens ana hur hon mår...

2010-12-02 @ 22:13:45
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Linda/

Ja o det värsta är ju att de som drabbas får lida så in i helvete förutom allt strul med olika instanser som du nämner. Ja det var roligt att Max numera har en liten killkusin!!!



Ullisar/

Japp, han säger själv ideligen - Jag är en stooor kille. Ja det är dystert läge nu :(

2010-12-04 @ 14:45:41
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0