Liverpoolpremiär

I Söndags var det äntligen premiär för Liverpool när de i säsongens första Premier Leaguematch tog emot Arsenal hemma på Anfield! Jag gillade verkligen Roy Hodgsons startelva till den här matchen även om jag självklart helst hade sett en Torres i matchform från start istället för N´Gog. Efter en ganska blek halvlek från Liverpools sida där Arsenal hade mycket boll utan att skapa särskilt mycket så avslutades halvleken oerhört trist pga Joe Cole.

Chelseförvärvet som var mycket blek i första halvlek tog ett idiotbeslut och tacklade en motspelare vid Arsenals kortlinje så att domaren tog fram det röda kortet direkt. En tuff utvisning då många domare i PL säkerligen max hade givit gult kort för detta men oavsett så var det idiotiskt av Joe Cole. Nu blir han dessutom avstängd i tre matcher vilket jag tycker är väl hårt straff men men.

I andra halvlek kämpade Liverpool enormt bra och höll sin 1-0 ledning ända tills slutminuterna då Arsenal efter ett olyckligt ingripande från Liverpoolmålvakten Reina kvitterade till 1-1. Det kändes väldigt snöpligt att tappa två poäng men sett till hela matchen och utvisningen så får man väl ändå vara halvnöjd med en poäng som Liverpoolare. Bäst i Liverpool var Mascherano som jag verkligen hoppas stannar i klubben eller åtminstone säljs för en jättesumma om han nu absolut vill återförenas med Benitez i Inter!

Mycket rykten om Ola Toivonen till Liverpool just nu och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den eventuella värvningen. Det beror förstås på vad Liverpool betalar men även om jag verkligen gillar Toivonen som spelare så är jag som svensk landslagssupporter lite rädd för att det skulle bli väldigt mycket bänknötande för honom i Liverpool då spelare som Gerrard, Cole eller Aquilani t ex konkurrerar i Nr 10-rollen. Vi får se hur det blir!



Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0