Dödsolyckor

Läste i tidningen igår om den där svensken som dödsstörtade från K2 och idag får man läsa om den där ryssen som dog i Bastu-VM. Inga stora likheter förutom att de verkar vara människor som tycker om att utmana ödet. Självklart tragiskt på många sätt men jag är rätt glad att jag föddes helt utan en sån där gen att utsätta mig för väldigt stora risker i livet.

Kommentarer >>
Postat av: jama

Håller med dig. Man förstår inte riktigt hur de vågar utsätta sig när man vet att det finns en ganska stor risk att det kan gå åt skogen. Men så är det kanske med det mesta egentligen..."att sätta sig i bilen o köra till jobbet..osv".



Alltid tragiskt oxå när unga människor går bort.

2010-08-10 @ 23:01:15
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: ullisar

jag tänkte exakt som du, "hur vågar de!?". och i fallet med bastutävlaren la jag nog in ett lite elakt epitet också... typ, lite värre än "klant". jag menar. att frivilligt koka sig till döds? det är väl ingen hemlighet vad som händer med vatten vid 100 grader?

2010-08-16 @ 22:12:50
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0