Gudomliga Messi

Det är alltid svårt att jämföra fotbollsspelare från olika tidsepoker men under mina levnadsår så har jag aldrig sett än bättre fotbollsspelare än Barcelonas Lionel Messi! Gårdagens uppvisning där han nästan helt ensam med sina fyra fantastiska mål sänkte Arsenal var ju grym men ändå bara en i raden av många uppvisningar från denne lille fotbollsartist som nu är större än Diego Maradona i mina ögon. 

Det ska bli fantastiskt att få se honom live snart bara han nu inte vilas den matchen!




Kommentarer >>
Postat av: Webbis

I min fotbollsvärld så är han inte uppe vid Maradona än. Man glömmer lätt med tiden, men Maradona var en helt lysande spelare som dessutom höll sin plats som den bästa i världen under åtminstone åtta år från -83 till -91.



Man ser gärna Maradonas tid i Barca som ett litet misslyckade men han gjorde faktiskt 38 mål på 58 matcher där direkt när han kom från Argentina.



Visst har Messi chans att nå ända upp i topp, men hos mig är han inte där än.

2010-04-07 @ 16:14:39
Postat av: Nina

Jag hörde det där.... Det roliga med Messi är att han ser ut som en bilmekaniker från norra italien typ. Allt annat än en fotbollsspelare! :)

2010-04-08 @ 08:14:35
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Webbis/Jo jag har ju rankat Maradona högst och det han gjorde i Napoli och flera gånger med Argentina var ju fantastiskt förstås. Så svårt med såna här rankingar men åtminstone om några år kommer nog Messi hos de flesta rankas som den bäste!



Nina/

Ja skulle man se den där korta killen på stan så tänker man kanske inte att det är en superstar inom fotbollen :)

2010-04-08 @ 10:45:25
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mia i Gävle

Åhhh, Mattias...

Först, tack för lösenordet till din blogg :o)



Nu har jag läst ikapp i din blogg......

Det gör ont ihjärtat av att läsa om lilla Olivia och hennes slut.

Jag följde även länken till hennes blogg.

Vi får hoppas att hon dansar och sjunger ikapp med Michael Jackson och din far tittar på.



TRÖSTEkramar kommer här....

Såg att vi har TVÅ gemensamma vänner på Fejjan... förutom PAngis, då... :o)

2010-04-08 @ 13:58:32
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0