Hos sjukgymnasten

Igår var jag till en sjukgymnast pga mina besvär med min axel. Jag har ju inte bara problem med att sitta vid datorn utan har ju egentligen kännt av detta i flera år när jag gör något ansträngande för axeln så nu ska jag kolla upp det rejält.

Det visade sig vara lite problem med både axel, rygg och nacke men jag upplevde sjukgymnasten som väldigt duktig så förhoppningsvis kan han fixa till det mesta och ge mig råd ifall några av problemen går att träna bort.

Igår arbetade han mest med nacken och ryggen för att sen fortsätta med axeln nästa vecka. Man känner sig ju alltid lite mörbultad efteråt men det är ju absolut värt lite smärta om man kan få bort ett bestående problem.

Det är alltid lika roligt när någon ska knäcka min nacke eller rygg och ber mig slappna av. Snacka om ord som får en motsatt effekt i min kropp. Ungefär som när farbror doktorn tar på sig plasthandskarna vid en prostataundersökning och ber en slappna av, brr!

Hösten 2009 ska min kropp renoveras har jag bestämt. Jag fortsätter kämpa mot sockersuget (diabetesrisken) och hoppas magsmärtorna från i våras håller sig borta även om jag fortfarande undrar vad fan det var som var fel? Nu mår jag ju ok så jag skippar ytterliggare undersökningar och hoppas LCHF-kosten hjälper till. 

När det gäller min träning så hoppas jag kunna träna mycket i höst/vinter. Främst innebandy men kanske även lite inomhustennis, löpning och styrketräning. Just nu gäller det för mig att bygga upp min stukade fotled först och hoppas jag att mina ljumskproblem håller sig borta som de har gjort denna sommar.

Allt detta är ju förstås bara skitproblem jämfört med vad min brorsdotter, svärmor och andra kämpar mot och där finns det väl både positiva och lite mindre positiva utvecklingar att rapportera. Vi kan bara hålla alla tummar i världen för dem!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0